5 raspunsuri pentru ANGAJATORI despre REVISAL. Specialistii raspund!

revisaldata incetare activitate revisalreintegrare angajat revisalanulare concediere revisal
5 raspunsuri pentru ANGAJATORI despre REVISAL. Specialistii raspund!
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Diversele situatii din domeniul relatiilor de munca ne arata ca problemele privind unele modificari in REVISAL ridica intrebari in fiecare zi. Ne-am propus, prin cele ce urmeaza, sa va oferim cateva rezolvari pentru mai multe probleme intalnite de catre societati in activitatea specifica. 
 
INTREBAREA NR. 1
 
Desemnarea persoanei responsabile cu gestionarea REVISAL
 
“Intr-o societate de contabilitate poate fi numit prin decizie ca persoana care se ocupa de REVISAL sa fie administratorul societatii, dat fiind faptul ca este expert contabil si Inspector resurse umane? Dar la un PFA poate fi numit prin decizie titularul PFA-ului daca titularul este este expert contabil si Inspector resurse umane?”
 
Raspunsul specialistului:
 
La art 2 alin. (6) din HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor se prevad urmatoarele: completarea si transmiterea datelor in registru se realizeaza de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat.
 
Practic, reglementarea lasa la latitudinea angajatorului sa nominalizeze persoana care se ocupa de Registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal) si completarea/transmiterea datelor prin aplicatia informatica Revisal, stabilind doar ca aceasta nominalizare se face prin decizie scrisa.
 
In aceste conditii, apreciem ca cele doua persoane la care faceti referire pot fi nominalizate prin decizie pentru realizarea acestor operatiuni.
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>
 
 

INTREBAREA NR. 2
 
Incetare CIM cu acordul partilor. Data transmitere Revisal
 
“ Pentru incetarea activitatii unui contract indivudual de munca cu acordul partilor art. 55 lit. b) din Codul muncii in data de 01.06.2021 (zi nelucratoare) care ar fi data corecta de inregistrare in Revisal a incetarea activitatii? Se poate face pe data de 31.05.2021 dupa terminarea programului de munca pentru data de 01.06.2021?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 4 alin. (1) lit. f) din HG 905/2017, data si temeiul legal al incetarii contractului individual de munca se transmit in registrul general de evidenta a salariatilor cel tarziu la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca.
 
HG 905/2017 nu ma prevede transmiterea inregistrarilor din Revisal in zilele lucratoare asa cum prevedea HG 500/2011.
 
Din aceasta perspectiva data incetarii CIM, cu acordul partilor, poate fi transmisa in Revisal si in data de 1 iunie 2021.
 
In concluzie, data incetarii CIM va putea fi transmisa in Revisal fie la data de 1 iunie, fie in urmatoarea zi nelucratoare datei de 1 iunie.
Totodata, poate fi transmisa si la sfarsitul programului de munca desi exista riscul ca salariatul sa prezinte un certificat medical, eliberat in data de 31 mai a.c., care sa anuleze incetarea contractului.
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>

 
 
INTREBAREA NR. 3
 
Modificare locul muncii. Ce se declara in Revisal?
 
“O societate doreste ca trei salariati din cadrul companiei sa-si desfasoare activitatea la depozitul de marfa care este declarat ca punct de lucru fara CIF (are sub 5 salariati). Este de ajuns sa se intocmeasca un act aditional la contractul de munca unde sa se specifice noul loc de munca si sa se modifice si fisa postului sau trebuie declarat si in REVISAL?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 2 alin. (1), (2) si (3) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor:
 
Art. 2. -(1) In registru se inregistreaza, anterior inceperiiactivitatii, datele mentionate la art. 1 pentru persoanele care urmeaza sa desfasoare activitate in baza unui contract individual de munca incheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(2) Fiecare dintre angajatorii prevazuti la art. 1 are obligatia sa transmita datele in registru, catre inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul, in ordinea angajarii. Raspunderea pentru corectitudinea datelor transmise in registru revine in exclusivitate angajatorului.
 
(3) Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitatifara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului, completarii si transmiterii datelor in registru, in numele angajatorului, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
 
Astfel, registrul general de evidenta a salariatilor:
 
1. se poate tine de angajator pentru salariatii cu locul muncii atat la sediul central cat si la punctele de lucru;
 
2. se poate tine de punctul de lucru pentru salariatii acelui punct de lucru doar daca angajatorul a delegat punctului de lucru respectiv competenta incadrarii personalului.
 
Delegarea comptentei nu este obligatorie, salariatii pot ramane in registrul general de la sediul social.
 
Daca angajatorul se afla in situatia de la pct. 1 nu are de declarat nimic in Revisal cu privire la modificarea locului de munca de la sediul central la punctul de lucru.
 
Daca angajatorul se afla in situatia de la pct. 2, in Revisal va inregistra din meniul Mutare contracte – schimbare loc de munca.
 
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro 
 

INTREBAREA NR. 4
 
Anulare concediere fara reintegrare. Revisal
 
“Avem o hotarare judecatoreasca definitiva de anulare a concedierii dispuse in 10.2016 (cercetare disciplinara absente nemotivate - persoana a plecat la alt loc de munca si nu a gasit necesar sa anunte la angajator), fara reintegrare, fara plata despagubiri. Incetarea contractului in baza art. 80 (3) se face la 21.01.2021. Pentru a opera in Revisal noua data de incetare a contractului trebuie sa justific perioada dintre 10.2016-01.2021. Cum trebuie justificata perioada corect sau care este procedura in aceasta situatie?”
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 80 din Codul muncii:
 
Art. 80. - (1) In cazul in care concedierea a fost efectuata in mod netemeinic sau nelegal, instanta va dispune anularea ei si va obliga angajatorul la plata unei despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat salariatul.
 
(2) La solicitarea salariatului instanta care a dispus anularea concedierii va repune partile in situatia anterioara emiterii actului de concediere.
 
(3) In cazul in care salariatul nu solicita repunerea in situatia anterioara emiterii actului de concediere, contractul individual de munca va inceta de drept la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.
 
Astfel, dupa cum se poate observa la alin. (1) se prevede ca instanta dispune anularea concedierii. Or, anularea concedierii inseamna ca decizia de concediere este anulata de instant de judecata considerandu-se ca aceasta nu a existat. Drept urmare, in Revisal se realizeaza reactivarea contractului individual de munca iar data reactivarii este data la care salariatul a fost concediat. Spre exemplu, daca salariatul a fost concediat la data de 05.10.2016, data reactivarii este de 05.10.2016.
 
Ulterior, incetati contractul individual de munca cu data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti. Astfel, data incetarii contractului individual de munca este data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.
 
Pentru a stabili care este data incetarii contractului individual de munca (data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti), trebuie sa lamuriti aspectul cu avocatul/consilierul juridic care a reprezentat angajatorul in fata instantei de judecata. Acesta trebuie sa va comunice care este data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.
 
In situatia in care data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti este data de 21.01.2021, veti inceta contractul individual de munca cu aceasta data.
 
Raspuns oferit de Irina Dumitrescu pentru PortalCodulMuncii.ro >>

 
 
INTREBAREA NR. 5
 
Revisal. Data sfarsit activitate vs. data incetare activitate
 
In urma aprobarii cererii de incetare a contractului de munca cu acordul partilor, pentru un salariat care doreste incetarea CIM incepand cu 26 februarie, puteti sa imi spuneti care este data care trebuie sa fie mentionata pe decizia de incetare, respectiv, data pana la care salariatul desfasoara activitate si data la care trebuie operata in Revisal incetarea contractului de munca? Respectiv, data pana la care salariatul este platit pentru activitatea prestata. Mentionez ca 26 februarie este o zi de vineri. Incetarea e posibila si in zi nelucratoare?
 
Raspunsul specialistului:
 
Daca incetarea are loc incepand cu data de 26 februarie, data sfarsit activitate este 25 februarie care este ultima zi de activitate a salariatului.
 
Data incetare activitate este 26 februarie care este prima zi in care salariatul nu mai lucreaza.
 
Decizia se intocmeste in data de 26 februarie si este transmisa in Revisal la data de 26 februarie (art. 3 alin. (2) lit. p) coroborat cu art. 4 alin. (1) lit. f) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor – Revisal) – datele prevazute la art. 3 alin. (2) lit. p) se transmit cel tarziu la data incetarii contractului individual de munca/la data luarii la cunostinta a evenimentului ce a determinat, in conditiile legii, incetarea contractului individual de munca.
 
In raportul per salarait din Revisal data de 26 februarie este data incetarii CIM, zi ce nu face parte din vechimea salariatului.
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>>
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisaldata incetare activitate revisalreintegrare angajat revisalanulare concediere revisal

Data aparitiei: 28 Mai 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

5 raspunsuri pentru ANGAJATORI despre REVISAL. Specialistii raspund! Nota: 1.67 din 5 - 6 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]