Mutarea salariatului in alta sectie a intreprinderii. Care e procedura corecta?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
17 Mai 2021
17 Mai 2021
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
mutare salariat intreprinderetransfer salariat departamentacordul salariatului
Mutarea salariatului in alta sectie a intreprinderii. Care e procedura corecta?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
“Se poate face transfer intern dintr-o sectie in alta a unui angajat, pe aceeasi functie si salariu fara acordul acestuia sau se urmeaza o procedura specifica pentru alegerea angajatului care va fi transferat?”
 
Raspunsul specialistului:
 
 In Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, o definitie a locului de munca se regaseste la art. 16^1 „(1) In sensul art. 16 alin. (4), locul de munca reprezinta locul in angajator, persoana fizica sau juridica, la sediul principal sau la sucursale, reprezentante, agentii sau puncte de lucru care apartin acestuia”.
 
In Modelul-cadru al contractului individual de munca, aprobat prin Ordinul nr. 64/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, la clauza D Locul de munca, se prevede, la pct. 1, necesitatea de e mentiona sectia unde salariatul isi desfasoara activitatea.
 
Din aceste prevederi coroborate ale Codului muncii si ale modelului de contract individual de munca, ar rezulta ca sectia este unul din elementele care definesc locul de munca si astfel, apreciem ca situatia prezentata de dumneavoastra se incadreaza in prevederile Codului muncii referitoare la modificarea locului muncii (mai ales daca ati precizat expres in contractul de munca al angajatului si sectia unde acesta isi desfasoara activitatea).
 
In aceasta situatie, la art. 42 din Codul muncii se prevede ca locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator prin delegarea sau detasarea salariatului intr-un alt loc de munca decat cel prevazut in contractul individual de munca.
 
De asemenea la art. 48 se prevede ca angajatorul poate modifica temporar locul si felul muncii, fara consimtamantul salariatului, si in cazul unor situatii de forta majora, cu titlu de sanctiune disciplinara sau ca masura de protectie a salariatului, in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod.
 
Astfel, de principiu, apreciem ca mutarea definitiva a salariatului, intr-o alta sectie a intreprinderii, ar trebui sa se faca cu acordul salariatului, mai ales daca, in contractul individual de munca si in fisa postului este mentionata sectia in care salariatul isi desfasoara activitatea.
 
Trebuie insa sa precizam ca exista si opinii conform carora este legala trecerea definitiva a salariatului intr-o alta sectie/birou/atelier a unitatii in vederea unei mai bune organizari a muncii daca cel in cauza are aceleasi sarcini de serviciu (aceeasi functie), fara diminuarea salariului.
 
In concluzie, pentru a evita un posibil conflict individual de munca, apreciem ca mutarea salariatului intr-o alta sectie ar trebui sa se faca cu acordul acestuia, prin act aditional la contractul individual de munca, semnat de cele doua parti, in care la clauza D Locul de munca se introduce denumirea noii sectii in care isi va desfasura activitatea salariatul.
 
Referitor la cea de-a doua intrebare, apreciem ca ramane la latitudinea angajatorului daca doreste sa reglementeze, la nivel intern, modalitatea prin care se ia decizia si se realizeaza mutarea definitiva a unui salariat dintr-o sectie in alta. Probabil o asemenea procedura ar asigura un grad mai inalt de transparenta si de acceptare de catre salariati a intregului proces, insa si in acest caz apreciem ca aceasta operatiune de mutare implica acordul salariatului.

 
 
Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>

 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la legea pensiilor!

Vizionati webinarul GRATUIT

"Noua lege a pensiilor"
Noua lege a pensiilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Vizionati webinarul GRATUIT
“Noua lege a pensiilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la legea pensiilor!
Vizionati webinarul GRATUIT

"Noua lege a pensiilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]