CNAS: Asiguratii pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in sistemul public de sanatate

asigurari sociale de sanatatecerere informatii cnascerere informatii servicii sanatatecnas asigurari sanatate
CNAS: Asiguratii pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in sistemul public de sanatate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conform Ordinului comun al Ministerului Sanatatii si CNAS nr.1416/820/2020, privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii incepand cu data de 10 august 2020, persoanele care detin calitatea de asigurat au dreptul de a fi informate, la cerere, de catre casele de asigurari de sanatate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale decontate  din bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) de care au beneficiat in anul precedent.

Pentru obtinerea acestor informatii, persoana asigurata va transmite o cerere tip, care poate fi solicitata la casa de asigurari sau poate fi descarcata de pe site-ul  casei  de asigurari de sanatate in evidenta careia se afla asiguratul, din sectiunea "Informatii pentru asigurati", subsectiunea "Cetateni asigurati".
 
Cererea, completata si semnata de catre persoana asigurata sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurari de sanatate sau se transmite prin e-mail cu semnatura electronica calificata si este insotita, dupa caz, de copia actului de imputernicire.
 
In cazul in care asiguratul  depune cererea la sediul  casei de asigurari de sanatate, se verifica identitatea solicitantului. in situatia in care solicitantul opteaza pentru transmiterea solicitarii prin intermediul postei electronice, acesta va completa in cerere o parola din 8 caractere, necesara accesarii raspunsului.
 
In termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii la casa de asigurari de sanatate,  asiguratul va primi o lista  cu serviciile medicale, ingrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele medicale, tehnologiile si dispozitivele asistive prevazute in pachetul de baza, precum si serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale si altele asemenea acordate in cadrul programelor nationale de sanatate curative decontate din bugetul FNUASS, intocmita in ordine cronologica, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuarii/eliberarii, precum si a contravalorii acestora. 
 
Informatiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatica din asigurarile de sanatate.
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asigurari sociale de sanatatecerere informatii cnascerere informatii servicii sanatatecnas asigurari sanatate

Data aparitiei: 20 August 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

CNAS: Asiguratii pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in sistemul public de sanatate Nota: 4.8 din 5 - 5 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]