Conform Ordinului comun al Ministerului Sanatatii si CNAS nr.1416/820/2020, privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii incepand cu data de 10 august 2020, persoanele care detin calitatea de asigurat au dreptul de a fi informate, la cerere, de catre casele de asigurari de sanatate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale decontate din bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) de care au beneficiat in anul precedent.
Pentru obtinerea acestor informatii, persoana asigurata va transmite o cerere tip, care poate fi solicitata la casa de asigurari sau poate fi descarcata de pe site-ul casei de asigurari de sanatate in evidenta careia se afla asiguratul, din sectiunea "Informatii pentru asigurati", subsectiunea "Cetateni asigurati".
Cererea, completata si semnata de catre persoana asigurata sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurari de sanatate sau se transmite prin e-mail cu semnatura electronica calificata si este insotita, dupa caz, de copia actului de imputernicire.
In cazul in care asiguratul depune cererea la sediul casei de asigurari de sanatate, se verifica identitatea solicitantului. in situatia in care solicitantul opteaza pentru transmiterea solicitarii prin intermediul postei electronice, acesta va completa in cerere o parola din 8 caractere, necesara accesarii raspunsului.
In termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii la casa de asigurari de sanatate, asiguratul va primi o lista cu serviciile medicale, ingrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele medicale, tehnologiile si dispozitivele asistive prevazute in pachetul de baza, precum si serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale si altele asemenea acordate in cadrul programelor nationale de sanatate curative decontate din bugetul FNUASS, intocmita in ordine cronologica, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuarii/eliberarii, precum si a contravalorii acestora.
Informatiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatica din asigurarile de sanatate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediu de maternitate. Lipsa stagiului de cotizareIntrebare: O salariata, angajata din mai 2024 a adus in luna octombrie concediu medical de maternitate (initial, prenatal). Anterior lunii mai 2024 nu a mai lucrat in alta parte, prin urmare nu are stagiu de cotizare de 6 luni din ultimele 12. Cum trebuie sa procedeze angajatorul in acest caz?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reintegrare salariat la alt angajator. Incetare CIM la angajatorul curentIntrebare: Va rog sa imi mentionati care este procedura in urmatoarea speta: Daca un salariat angajat anul trecut imi aduce o hotararea judecatoreasca - prin care acesta se va reintegra in vechea firma de unde a plecat, cum procedez cu el. Este obligat sa isi respecte termenul de preaviz de 45 zile - avand functie de conducere? In cate zile de la depunerea hotararii la societate sunt obligata sa incetez contractul de munca si cu ce art din Codul muncii se inceteaza ?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<