Conform Ordinului comun al Ministerului Sanatatii si CNAS nr.1416/820/2020, privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii incepand cu data de 10 august 2020, persoanele care detin calitatea de asigurat au dreptul de a fi informate, la cerere, de catre casele de asigurari de sanatate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale decontate din bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) de care au beneficiat in anul precedent.
Pentru obtinerea acestor informatii, persoana asigurata va transmite o cerere tip, care poate fi solicitata la casa de asigurari sau poate fi descarcata de pe site-ul casei de asigurari de sanatate in evidenta careia se afla asiguratul, din sectiunea "Informatii pentru asigurati", subsectiunea "Cetateni asigurati".
Cererea, completata si semnata de catre persoana asigurata sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurari de sanatate sau se transmite prin e-mail cu semnatura electronica calificata si este insotita, dupa caz, de copia actului de imputernicire.
In cazul in care asiguratul depune cererea la sediul casei de asigurari de sanatate, se verifica identitatea solicitantului. in situatia in care solicitantul opteaza pentru transmiterea solicitarii prin intermediul postei electronice, acesta va completa in cerere o parola din 8 caractere, necesara accesarii raspunsului.
In termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii la casa de asigurari de sanatate, asiguratul va primi o lista cu serviciile medicale, ingrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele medicale, tehnologiile si dispozitivele asistive prevazute in pachetul de baza, precum si serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale si altele asemenea acordate in cadrul programelor nationale de sanatate curative decontate din bugetul FNUASS, intocmita in ordine cronologica, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuarii/eliberarii, precum si a contravalorii acestora.
Informatiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatica din asigurarile de sanatate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<