Rectificarea bugetului de stat pe anul 2015. Impactul asupra pensiilor, salariilor si nu numai

rectificare bugetara 2015ministerul munciibuget ministerul munciibuget pensii 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost data publicitatii Ordonanta cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2015.

Redau continutul art. 27 din prezenta Ordonanta:

"Art. 27. - (1) Se autorizeaza Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice sa diminueze creditele de angajament pe anul 2015, in anexa nr. 3/20/04 "Sinteza finantarii programelor potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007", cu suma de 22.310 mii lei, detalierea pe programe efectuandu-se de catre ordonatorul principal de credite.

(2) Se autorizeaza Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, in anexa nr. 3/20/27 "Fisa programului", sa majoreze cu suma de 3.000 mii lei creditele de angajament pe anul 2015 aferente programului cod 802 "Finantarea prestatiilor de asistenta sociala, a pensiilor pentru agricultori si a celorlalte indemnizatii reparatorii, precum si a programelor de interes national", la cap. 68.01 "Asigurari si asistenta sociala", titlul 59, "Alte cheltuieli".


Conform Notei de Fundamentare, aflam ca proiectia veniturilor si cheltuielilor bugetare a fost realizata pe baza indicatorilor macroeconomiei estimati la data elaborarii legii bugetyului de stat pe 2015 si tinand cont de reglementarile in domeniul fiscal, aplicabile pentru 2015.

Estimarea indicatorilor bugetari a avut in vedere atingerea unui nivel al deficitului bugetar initial de 1,83% din produsul intern brut potrivit metodologiei cash.

Conform Notei de Fundamentare, cheltuielile bugetului de stat anul 2015, se majoreaza, pe sold, cu suma de 1.121,7 milioane lei.

Influentele pe principalele naturi de cheltuieli ale bugetului de stat se prezinta astfel:

Cheltuielile de personal cresc cu 594,2 milioane lei pentru plata transei a III-a din titlurile executorii pentru drepturile salariale obtinute in instanta, asigurarea platii integrale a drepturilor salariale stabilite pentru anul 2015.



Cheltuielile cu asistenta sociala cresc cu 1.305,4 milioane lei in principal pentru plata alocatiei de stat pentru copii majorata, asigurarea pensiilor de serviciu  pentru: personalul aeronautic, personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti, precum si pentru plata indemnizatiilor majorate pentru persoanele persecutate din motive politice si entice, veterani si vaduve de razboi.

Din bugetul de stat, sume suplimentare au fost propuse a fi alocate pentru:

Ministerul Finantelor Publice - Actiuni Generale: +711,9 milioane lei;

Ministerul Afacerilor Interne: +565,7 milioane lei, din care principalele alocari: 305,3 milioane lei pentru asigurarea drepturilor salariale, 253,3 milioane lei pentru derularea proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile;

Ministerul Finantelor Publice: +530,3 milioane lei, in principal pentru hotarari CEDO si despagubiri aferente procesului de restituire a proprietatilor;

Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor: +305,0 milioane lei din care suma de 288,0 milioane lei pentru proiectele finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, iar suma de 17,0 milioane lei pentru plata despagubirilor civile;

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice se majoreaza cu 1.222,0 milioane lei, in principal pentru plata alocatiilor de stat pentru copii majorate, a  pensiilor si indemnizatiilor, concomitent cu  diminuarea transferurilor de echilibrare catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru somaj cu 1.073,8 milioane lei,  influenta per sold fiind de +148,1 milioane lei;

Serviciul de Telecomunicatii Speciale: +121,0 milioane lei alocati in principal pentru derularea proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile;

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale: +64,6 milioane lei in vederea acoperirii sumelor utilizate de catre Ministerul Finantelor Publice ca urmare a Deciziei Comisiei Europene nr.3722/2014 de excludere de la finantarea comunitara a anumitor cheltuieli efectuate de Romania in cadrul programului de sprijin de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala SAPARD;

Ministerul Afacerilor Externe: +55,0 milioane lei pentru plata drepturilor salariale, cheltuieli cu intretinerea si functionarea centralei ministerului si a misiunilor diplomatice, deschiderea si operationalizarea a noi consulate, precum si pentru achizitionarea de autoturisme ;

Ministerul Justitiei: +43,7 milioane lei pentru plata drepturilor salariale, cheltuieli cu intretinerea si functionarea instantelor judecatoresti si majorarea subventiei pentru sistemul penitenciar;

Ministerul Public: +43,5 milioane lei pentru plata drepturilor salariale, cheltuieli cu intretinerea si functionarea parchetelor si cheltuieli de capital;

Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice: se majoreaza per sold cu 40,3 milioane lei, in principal pentru finantarea Institutului National de Cercetare ”Cantacuzino” .


Diminuari ale bugetelor ordonatorilor principali de credite, intre care mentionam, in principal:

Ministerul Transporturilor: se diminueaza per sold cu suma de -985,0 milioane lei prin diminuarea prevederilor bugetare cu suma de 1.000 milioane lei la titlul 56 ”Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare” si prin suplimentarea prevederilor bugetare cu suma de 14 milioane lei la titlul 81 ”Rambursari de credite externe”. Suma de 175,4 milioane lei la titlul 55 ”Alte transferuri” si suma de 110,6 milioane lei la titlul 65 ”Cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila” se redistribuie pentru asigurarea sumei de 100 milioane lei la titlul 58 ”Asistenta sociala” pentru decontarea facilitatilor si gratuitatilor de transport acordate diferitelor categorii sociale si a sumei de 179,4 milioane lei la titlul 51 ”Transferuri intre unitati ale administratiei publice” pentru asigurarea, in principal, a reparatiilor curente la infrastructura rutiera;

Ministerul Sanatatii: se diminueaza per sold cu 613,9 milioane lei, din care -792,3 milioane lei transferuri catre bugetul fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, si se suplimenteaza sumele destinate proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile, cu 138,3 milioane lei, si investitiilor la spitale destinate in principal sectiilor de terapie intensiva, cu 43,8 milioane lei.


sursa: Ministerul Finantelor Publice





NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rectificare bugetara 2015ministerul munciibuget ministerul munciibuget pensii 2015

Data aparitiei: 27 Iulie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Rectificarea bugetului de stat pe anul 2015. Impactul asupra pensiilor, salariilor si nu numai Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]