SSM: model fisa de EVALUARE a riscurilor pentru conducator auto transport de marfuri periculoase

Isabela Alexe
Isabela Alexe
17 August 2018
17 August 2018
Isabela Alexe
Isabela Alexe
fisa de evaluare conducator auto marfuri periculoasenorme ssm 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va prezentam lista de identificare a factorilor de risc de accidentare si imbolnavire profesionala pentru locul de munca, pentru un conducator auto - transport marfuri periculoase:

TABLOUL FACTORILOR DE RISC ORIENTAT PE ELEMENTELE SISTEMULUI DE MUNCA


A. FACTORI DE RISC PROPRII EXECUTANTULUI

1. Cadere la acelasi nivel prin alunecare, impiedicare, dezechilibrare
2. Plecarea de langa autovehicul, in afara cazului in care acesta este supravegheat de catre o persoana competenta
3. Deplasarea in interesul serviciului pe alte trasee decat cele normale – patrunderea neglijenta in zona de trafic auto, traversari fara asigurare, lovirea partilor corpului sau a intregului corp de catre autovehicole in miscare
4. Abaterea de la programul stabilit pentru activitati in afara unitatii
5. Necunoasterea procedurilor si lipsa exercitiilor pentru interventia in caz de pericol grav si iminent in timpul vizitelor efectuate in zonele de lucru
6. Amplasarea lucratorului neprotejat in timpul transportului in directia defularii fluidelor sub presiune si/sau la temperaturi ridicate
7. Necunoasterea si neaplicarea adecvata a procedurilor rezultate din semnale, comunicare si/sau indicatiile participantilor la procesul de munca in timpul transportului sau referitor la marfurile periculoase de mare risc care au fost incarcate pentru livrare si care sunt mai vulnerabile daca stationeaza pe timpul noptii in vehicule
8. Accident de munca colectiv prin interventii neautorizate asupra echipamentelor de munca in timpul transportului
9. Cadere de la acelasi nivel prin dezechilibrare, alunecare, impiedicare
10. Neregularitate in incarcare, incuiere sau sigilare, sau in documente, schimbari in instructiunile de livrare sau suspiciuni despre persoane sau vehicule
11. Pozitia de lucru vicioasa, neergonomica, nerespectarea distantei si pozitiei stabilite corect
12. Intrebuintarea gresita a uneltelor si a accesoriilor de paza
13. Reglarea gresita a luminii, ventilatiei, temperaturii
14. Stari contradictorii/conflictuale in timpul muncii
15. Modificarea sarcinii de munca pe traseul de deplasare sau in timpul indeplinirii ei in teren, in afara unitatii sau in alte spatii decat cele de birou, nu se iau masurile de securitate prealabile corespunzatoare
16. Omiterea operatiilor care ii asigura securitatea la postul de lucru
17. Nerespectarea/neefectuarea controlului medical periodic
18. Neutilizarea echipamentului individual de protectie conform normativului intern de acordare a EIP si a riscurilor la care se expun in timpul vizitelor in zonele specifice transportului
19. Nerespectarea prevederilor de acces si de securitate a muncii la intrarea in spatiile de lucru
20. Omiterea semnalizarii SSM a operatiilor care necesita acest lucru
21. Neverificarea amplasarii si functionarii mijloacelor si dispozitivelor de semnalizare
22. Lipsa masurilor de siguranta suplimentare in cadrul activitatilor de identificare a zonelor cu pericol grav si iminent si de control al respectarii prevederilor legale in domeniul securitatii si sanatatii in munca la locurile de munca
B. FACTORI DE RISC PROPRII SARCINEI DE MUNCA
23. Organizarea muncii si procedurilor fara a tine cont de elementele esentiale ale sistemului de munca, sarcinile conexe, atributiile suplimentare, cumulul de functiuni, timpul de lucru, pauzele obligatorii, pauzele suplimentare, climatul social al muncii
24. Instruiri si masuri de securitate insuficiente fata de complexitatea sarcinilor sau pentru sarcinile care impun alte medii de munca decat mediul biroului
25. Comportamentul gresit sau lipsa de reactie ale lucratorului in cazul evenimentelor – accidentelor colective


...citeste mai multe pe PortalSSM >>>


NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]