Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

 

In curand, se va infiinta registrul public de salarizare. Ce presupune acesta si cum vine in sprijinul Legii Salarizarii Unitare

registrul public de salarizareregistrul publiclegea salarizarii unitare
UPDATE:

In data de 23 noiembrie Guvernul a decis, printr-o Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 500/2011, introducerea unui registru de evidenta a personalului platit din fonduri publice, similar cu REVISAL.

 
 
Acesta va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV). 


 
 
Asadar, pentru salariatii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele platite din fonduri publice, institutiile si autoritatile vor folosi Registrul public.
 

 
 
Acest registru este necesar in elaborarea Legii Salarizarii Unitare, tocmai de aceea Hotararea de Guvern care vizeaza aceste aspecte va fi aprobata in cursul acestei saptamani (21-26 noiembrie), conform declaratilor ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.



 
Iata ce a mai declarat Dragos Pislaru: "Nu aveam evidenta salariatilor din sistem cu modul in care le sunt facute salariile. V-am mai spus in urma cu ceva vreme ca am ajuns de la 330.000 de persoane undeva la 700.000 de persoane unde stim salariile bob cu bob si saptamana aceasta avem ultima piesa din acest puzzle in care 26 de ani nu s-a facut nimic — si anume HG-ul care infiinteaza registrul public de salarizare — unde incercam sa recuperam celelalte salarii, mai ales din zona administratiei publice locale unde e autonomie si unde, in primavara, cand am cerut salariile, am primit erori foarte mari si raportarea a fost partiala. Avem acum HG-ul cu registrul public, un fel de Revisal al sectorului public, si, undeva la inceputul lunii decembrie, vom avea impactul bob cu bob pe tot sectorul public de salariati".
 


 
 
Ministrul Dragos Pislaru a insistat sa precizeze ca nu se iau aceste masuri din pricina campaniei electorale, iar acesta a avut recent o intrevedere cu presedintele Sindicatului National al Functionarilor Publici (SNFP), Sebastian Oprescu.



 
 
Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a intocmi Registrul public
 
 
 
Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat si transmis inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii salariatilor sai. 

 

 
Acest registru va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice si va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajatilor, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.



 
In acest context, pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori, MMFPSPV va dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic, in acest sens. 


 
 
 
Pana ce acest sistem informativ va fi realiza, procedura de transmitere a datelor in registrul public va fi stabilita prin ordin al ministrului muncii, urmand ca, in termen de 10 zile de la publicarea acestuia in Monitorul Oficial, institutiile/autoritatile sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice. 



 
 
Ministerul Muncii va avea acces si la bazele de date detinute de alte autoritati/institutii publice privind evidenta populatiei, declaratiile si inregistrarile fiscale, evidenta angajatorilor inregistrati in Registrul Comertului sau la Ministerul Finantelor Publice.



 
Aceasta modificare a Hotararii Guvernului nr. 500/2011 a fost realizata pentru a se tine o evidenta clara a salariilor in plata ale personalului platit din fonduri publice, informeaza printr-un comunicat, Guvernul Romaniei.
 
 
 
 
Dupa ce in urma cu cateva saptamani comisiile reunite de Buget si Munca din Parlament au aprobat majorarea cu 15% a salariilor de baza din invatamant incepand cu 1 ianuarie 2017 si plata sporurilor pentru personalul medical la nivelul anului 2016, specialistii avertizeaza ca impactul bugetar al acestor decizii va fi unul foarte mare.


 
 
Anca Dragu, ministrul Finantelor avertizeaza ca Romania risca un deficit excesiv: Estimam un deficit bugetar de peste 3% din PIB, daca nu se decide reducerea altor cheltuieli. Ar trebui sa vedem cand iese acest proiect si vom vedea apoi ce facem.


 
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul public de salarizareregistrul publiclegea salarizarii unitare

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 24 Noiembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


In curand, se va infiinta registrul public de salarizare. Ce presupune acesta si cum vine in sprijinul Legii Salarizarii Unitare Nota: 2.5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Buna Ziua! Datele Mele Cu Privire La Pensie Anticipata!Intrebare: sex f vechime in munca pana la data de 6 decembrie 2018 = 36 ani si 7 luni din care 19 ani si 8 luni in conditii de munca gradul 2. As dori sa stiu ce penalitati se aplica la pensie anticipata daca as iesi la pensie anul viitor in luna mai cand voi avea vechime in munca de 37 ani. Va multumesc anticipat!
 

Raspuns: Am uitat sa mentionez ca sunt nascuta in 2 iunie 1964. Scuze ca am uitat un lucru atat de esential.... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]