In curand, se va infiinta registrul public de salarizare. Ce presupune acesta si cum vine in sprijinul Legii Salarizarii Unitare

Mara Dobrin
Mara Dobrin
24 Noiembrie 2016
24 Noiembrie 2016
Mara Dobrin
Mara Dobrin
registrul public de salarizareregistrul publiclegea salarizarii unitare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
UPDATE:
In data de 23 noiembrie Guvernul a decis, printr-o Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 500/2011, introducerea unui registru de evidenta a personalului platit din fonduri publice, similar cu REVISAL.

 
 
Acesta va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV). 


 
 
Asadar, pentru salariatii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele platite din fonduri publice, institutiile si autoritatile vor folosi Registrul public.
 

 
 
Acest registru este necesar in elaborarea Legii Salarizarii Unitare, tocmai de aceea Hotararea de Guvern care vizeaza aceste aspecte va fi aprobata in cursul acestei saptamani (21-26 noiembrie), conform declaratilor ministrului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.



 
Iata ce a mai declarat Dragos Pislaru: "Nu aveam evidenta salariatilor din sistem cu modul in care le sunt facute salariile. V-am mai spus in urma cu ceva vreme ca am ajuns de la 330.000 de persoane undeva la 700.000 de persoane unde stim salariile bob cu bob si saptamana aceasta avem ultima piesa din acest puzzle in care 26 de ani nu s-a facut nimic — si anume HG-ul care infiinteaza registrul public de salarizare — unde incercam sa recuperam celelalte salarii, mai ales din zona administratiei publice locale unde e autonomie si unde, in primavara, cand am cerut salariile, am primit erori foarte mari si raportarea a fost partiala. Avem acum HG-ul cu registrul public, un fel de Revisal al sectorului public, si, undeva la inceputul lunii decembrie, vom avea impactul bob cu bob pe tot sectorul public de salariati".
 


 
 
Ministrul Dragos Pislaru a insistat sa precizeze ca nu se iau aceste masuri din pricina campaniei electorale, iar acesta a avut recent o intrevedere cu presedintele Sindicatului National al Functionarilor Publici (SNFP), Sebastian Oprescu.



 
 
Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a intocmi Registrul public
 
 
 
Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat si transmis inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii salariatilor sai. 

 

 
Acest registru va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice si va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajatilor, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.



 
In acest context, pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori, MMFPSPV va dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic, in acest sens. 


 
 
 
Pana ce acest sistem informativ va fi realiza, procedura de transmitere a datelor in registrul public va fi stabilita prin ordin al ministrului muncii, urmand ca, in termen de 10 zile de la publicarea acestuia in Monitorul Oficial, institutiile/autoritatile sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice. 



 
 
Ministerul Muncii va avea acces si la bazele de date detinute de alte autoritati/institutii publice privind evidenta populatiei, declaratiile si inregistrarile fiscale, evidenta angajatorilor inregistrati in Registrul Comertului sau la Ministerul Finantelor Publice.



 
Aceasta modificare a Hotararii Guvernului nr. 500/2011 a fost realizata pentru a se tine o evidenta clara a salariilor in plata ale personalului platit din fonduri publice, informeaza printr-un comunicat, Guvernul Romaniei.
 
 
 
 
Dupa ce in urma cu cateva saptamani comisiile reunite de Buget si Munca din Parlament au aprobat majorarea cu 15% a salariilor de baza din invatamant incepand cu 1 ianuarie 2017 si plata sporurilor pentru personalul medical la nivelul anului 2016, specialistii avertizeaza ca impactul bugetar al acestor decizii va fi unul foarte mare.


 
 
Anca Dragu, ministrul Finantelor avertizeaza ca Romania risca un deficit excesiv: Estimam un deficit bugetar de peste 3% din PIB, daca nu se decide reducerea altor cheltuieli. Ar trebui sa vedem cand iese acest proiect si vom vedea apoi ce facem.


 
 
NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]