a) cetatenii romani, cetatenii altor state sau apatrizii, pe perioada in care au, conform legii, domiciliul ori resedinta in Romania;
b) cetatenii romani, cetatenii altor state si apatrizii care nu au domiciliul sau resedinta in Romania, in conditiile prevazute de legislatia europeana aplicabila in domeniul se cu ri ta tii sociale, precum si de acordurile privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte;
c) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, atat pe perioada in care persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii ori asimilate salariilor desfasoara activitate, cat si pe perioada in care acestea beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
d) Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sau, dupa
caz, de alte drepturi de protectie sociala ori de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate care se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, si pentru care dispozitiile legale prevad plata de contributii de asigurari sociale datorate bugetului asigurarilor sociale de stat din bugetul asigurarilor pentru somaj;
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
e) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, prin casele de asigurari de sanatate subordonate, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), art. 23 alin. (2) si la art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) unitatile trimitatoare, pentru personalul roman trimis in misiune permanenta in strainatate, inclusiv pentru categoriile de personal trimise in misiune temporara sau permanenta in strainatate prevazute prin hotarare a Guvernului, pentru sotul/sotia care insoteste personalul trimis in misiune permanenta in strainatate si caruia/careia i se suspenda raporturile de munca sau raporturile de serviciu si pentru membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei, carora li se suspenda raporturile de munca, ca urmare a participarii la cursuri ori alte forme de pregatire in strainatate, pe o durata care depaseste 90 de zile calendaristice.
Mai multe informatii in Noul Cod Fiscal 2016>>>