Dupa cum bine stim, conform Codul muncii republicat, delegarea reprezinta exercitarea temporara, din dispozitia angajatorului, de catre salariat, a unor lucrari sau sarcini corespunzatoare atributiilor de serviciu in afara locului sau de munca.
In mod concret, delegarea poate sa fie dispusa numai pentru o perioada de maxim 60 de zile, situatie in care aceasta reprezinta decizia exclusiva a angajatorului.
Insa cum procedam in situatia in care dorim sa revocam delegarea inainte de expirarea termenului stabilit initial?
Conform specialistilor, revocarea delegarii se realizeaza prin emiterea unei noi decizii.
Iata in randurile urmatoare un model de decizie privind incetarea delegarii salariatului in cauza:
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Model decizie:
Denumire angajator
Date de identificare ale angajatorului (adresa completa, CUI)
Date de contact ale angajatorului (telefon, fax)
Nr.de inregistrare
Data inregistrarii
DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE
privind incetarea delegarii doamnei/domnului___________________
In temeiul prevederilor art. 42 alin.(1) coroborat cu prevederile art. 44 alin.(1) din Legea nr.53/2003- Codul muncii
, republicata, cu completarile ulterioare;
_____(conducatorul unitatii)_____________________emite prezenta/prezentul
DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE:
Art. 1 Incepand cu data de ____________, potrivit art.44 alin.(1) din Legea nr.53/2003- Codul muncii
, republicata, cu completarile ulterioare, decizia/ordinul/dispozitia nr. ________________ prin care doamna/domnul__________________ a fost delegat in cadrul ____________________, pentru o perioada de _____ (cel mult 60 de zile) inceteaza sa mai produca efecte.
(2) Incepand cu aceeasi data, dl/dna________________isi reia activitatea la locul de munca detinut anterior, respectiv in functia de_____________________, in cadrul_________________, locul de munca___________________, beneficiind de toate drepturile ce decurg din aceasta calitate.
(3) Salariatul nominalizat la alin. (1) este indreptatit la plata tuturor cheltuilelor ocazionate de delegare, precum si de intreruperea acesteia.
(4) Cheltuielile generate de delegarea salariatului, respectiv cheltuielile de transport, cazare si indemnizatia de delegare sunt suportate pentru intreaga perioada de catre angajator, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 2 Prezenta(ul) decizie/ordin/dispozitie poate fi contestata la instanta de judecata competenta, respectiv Tribunalul municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile (a se vedea termenele stipulate la art. 268 din Codul muncii
, republicat) de la data comunicarii.
Art. 3 Compartimentul Resurse Umane, Compartimentul financiar-contabil si salariatul nominalizat la art. 1 vor duce la indeplinire prevederile prezentei(ului) decizii/ordin/dispozitii.
Art. 4 Cu data prezentei/prezentului, decizia/ordinul/dispozitia nr.____________se revoca.
Numele si prenumele reprezentantului legal al angajatorului,
(persoana care potrivit legii /actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale reprezinta angajatorul in relatiile cu tertii)
Semnatura reprezentantului legal al angajatorului,
Stampila angajatorului
Comunicata in data de__________________
Luat la cunostinta
Nume/Prenume
Semnatura salariatului: