In afara de firma in cauza si cei de la ITM, care sunt alte persoane autorizate sa acceseze ReviSal?
Spre exemplu, poate o societate de asigurari care care firma are incheiate polite de asigurare, sa verifice Revisal-Ul firmei pentru a stabili numarul de angajati si detalii cu privire la contractele lor de munca?
In aceasta speta, vom beneficia de raspuns din partea specialistilor www.PortalCodulMuncii.ro:
Tinem cont de prevederile art. 2 alin. (2) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (Revisal). Astfel, intelegem faptul ca fiecare angajator este obligat sa infiinteze si sa transmita la inspectoratul teritorial de munca un registru general de evidenta a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora, completarea si transmiterea acestuia realizandu-se exclusiv de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator.
Mai mult, tinem cont de faptul ca legea permite angajatorilor sa contracteze serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Noua lege a pensiilor Ghid practic
De asemenea, potrivit art. 12 alin. (1) din acelasi act normativ, Inspectia Muncii asigura accesul autoritatilor si institutiilor publice la datele din registru, pe baza unor aplicatii de interogare specifice, cu asigurarea masurilor de protectie a datelor cu caracter personal. Conditiile, procedura de lucru si limitele accesului la informatii se stabilesc, in conditiile legii, de Inspectia Muncii prin protocoale de colaborare incheiate cu autoritatile si institutiile publice solicitante.
Discutand despre accesul la datele din registru, pentru alte persoane sau societati cu care angajatorul are contracte incheiate, mentionam faptul ca legea nu contine dispozitii in acest sens. Apreciem faptul ca acesul trebuie limitat exclusiv la persoanele autorizate de angajator, avand in vedere natura elementelor incrise in ReviSal, respectiv date cu caracter personal ale salariatilor si date cu caracter confidential, a caror protectie intra sub incidenta Legii 677/2001
.
De asemenea, precizam ca angajatorul are obligatia de a se asigura ca persoane neautorizate sa completeze registrul de evidenta a salariatilor nu vor face modificari in cuprinsul registrului sau operatiunile acestor persoane nu vor avea ca efect pierderi de date, fapt ce nu poate fi realizat decat prin restrictionarea accesului la acest tip de baza de date.
Fata de aspectele mentionate mai sus, apreciem ca, angajatorul are obligatia de a furniza societatii de asigurari datele de care aceasta are nevoie pentru a-si indeplini obligatiile contractuale prin intermediul salariatilor proprii special desemnati sa gestioneze registrul general de evidenta a salariatilor, si nu prin acordarea permisiunii unei terte persoane juridice, care nu are atributii in acest domeniu, sa aiba acces in baza de date a salariatilor (ReviSal).