Organizarea PSI la locul de munca

Organizarea apararii impotriva incendiilorincendii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Organizarea apararii impotriva incendiilor la locul de munca consta in:

- luarea in evidenta a materialelor si dotarilor tehnologice care prezinta pericol de incendiu, a surselor posibile de aprindere ce pot aparea si a mijloacelor care le pot genera si stabilirea si aplicarea masurilor specifice de prevenire a incendiilor;

- organizarea interventiei de stingere a incendiilor;

- afisarea instructiunilor de aparare impotriva incendiilor;

- organizarea salvarii utilizatorilor si a evacuarii bunurilor, prin intocmirea si afisarea planurilor de protectie specifice si prin mentinerea conditiilor de evacuare pe traseele stabilite;

- elaborarea documentelor specifice de instruire la locul de munca, desfasurarea instruirii si verificarea efectuarii acesteia;

- marcarea pericolului de incendiu prin montarea indicatoarelor de securitate sau a altor inscriptii ori mijloace de atentionare.

Pentru a se putea organiza interventia de stingere a incendiilor la locul de munca trebuie stabilite urmatoarele elemente:

- mijloacele tehnice de alarmare si de alertare a personalului de la locul de munca in caz de incendiu;

- serviciile profesioniste, voluntare sau private pentru situatii de urgenta;

- sistemele, instalatiile si dispozitivele de limitare a propagarii si de stingere a incendiilor;

- mijloacele de salvare si de protectie a personalului, precizandu-se numarul de mijloace tehnice care trebuie sa existe la fiecare loc de munca;

- componenta echipelor care trebuie sa asigure salvarea si evacuarea persoanelor si a bunurilor, pe schimburi de lucru si in afara programului.

Organizarea efectiva a interventiei de stingere a incendiilor la locul de munca se realizeaza prin nominalizarea celor care trebuie sa utilizeze sau sa puna in functiune mijloacele tehnice de stingere si de limitare a propagarii arderii ori sa efectueze manevre sau alte operatiuni la instalatiile utilitare si, dupa caz, la echipamente si utilaje tehnologice.

Toate datele privind organizarea activitatii de stingere a incendiilor la locul de munca enumerate mai sus se vor inscrie intr-un formular tiparit pe un material rezistent, de regula carton, si se afiseaza intr-un loc vizibil, estimat a fi mai putin afectat in caz de incendiu.

Formularul va fi completat de conducatorul locului de munca si va fi aprobat de cadrul tehnic sau de persoana desemnata sa indeplineasca atributii de aparare impotriva incendiilor.

INFO
Structura-cadru a formularului pentru organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor se regaseste in anexa nr. 1 la normele generale de aparare impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul 163/2007 emis de ministrul administratiei si internelor si publicat in Monitorul Oficial nr. 216 din 29 martie 2007.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Organizarea apararii impotriva incendiilorincendii

Data aparitiei: 30 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Organizarea PSI la locul de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]