Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Cumularea unui contract de munca si a unei conventii civile la acelasi angajator

cumulare contract de muncaconventie civilacontributii socialebeneficiar venit




Situatia este posibila, dar nu fara riscuri cu privire la reconsiderarea activitatii ca fiind o activitate dependenta. in ceea ce priveste cumularea de catre aceeasi persoana si in legatura cu aceeasi persoana juridica a dublei calitati de salariat si prestator in baza unei conventii civile sunt incidente reglementari menite sa cenzureze operatiunile destinate sa evite obligatiile fiscale si drepturile ce decurg din raporturile de munca. Acestea sunt cuprinse la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 si 2.2 din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/2010.

Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii:

- beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru;

- in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu;

-platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura;

-platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit.

207 modele si formulare OBLIGATORII in HR
207 modele si formulare OBLIGATORII in HR

Vezi detalii aici

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici

Totul despre Pontaj si Programul de lucru
Totul despre Pontaj si Programul de lucru

Vezi detalii aici




Textul normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 si 2.2. din Codul fiscal vine sa sintetizeze criteriile de reconsiderare fara sa aduca in mod real precizari suplimentare sau explicatii cu privire la modul de indeplinire a acestor criterii. In fapt aceste criterii sunt instrumente de reflectare reala a continutului economic al unei activitati.

Cerinta fundamentala pentru a evita reconsiderarea activitatii nu consta in conditia fireasca de identitate intre activitatea convenita in contract si serviciul mentionat in factura. Prevederile art. 7 alin. (1) pct. 2.1. din Codul fiscal sunt cele care instituie criterii legale in baza carora se constata incongruenta dintre activitate si contract. Nu pot fi prezentate generic alte conditii pentru evitarea reconsiderarii. Este necesar ca activitatea concreta sa fie analizata urmand ca mai apoi, raspunzand punct cu punct la fiecare dintre criteriile invocate mai sus sa poata fi trasa o concluzie.

Contractele de prestari servicii trebuie:

-sa evite in clar incadrarea in criteriile privind reconsiderarea drept activitate dependenta (art. 7 alin. (1) pct. 2.1. din Codul fiscal),

-sa si respecte criteriile care definesc preponderenta existentei unei activitati independente (pct. 19 din Normele metodologice pentru aplicarea art. 46 din Codul fiscal).

Intrucat reconsiderarea nu se poate efectua decat in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala, nu trebuie creata posibilitatea pentru administratia fiscala de a reconsidera activitatea pe motivul ca raportul juridic in baza caruia se desfasoara nu reflecta continutul economic al acestuia.

Trebuie analizat de asemenea daca in sfera atributiilor de serviciu nu puteau intra si serviciile prestate in in cadrul contractului civil. in astfel de situatii va aparea suspiciunea unei operatiuni de optimizare fiscala ceea ce va putea determina organul de inspectie fiscala sa reconsidere operatiunea considerand ca in lipsa unor raporturi speciale dintre parti societatea nu ar fi contractat serviciile persoanei fizice in baza unui contract civil ci ar fi extins atributiile de serviciu ale salariatului.

Aceasta din urma alternativa se constituie intr-un exemplu practic de situatie care determina reconsiderarea si anume ca in lipsa unui interes de evitare a obligatiilor fiscale suplimentare alte entitati ar fi apelat la serviciile externe ale unei persoane fizice in locul stabilirii sarcinilor de serviciu pentru salariatii proprii in vederea realizarii obiectivelor necesare. Aceasta premisa se incadreaza in ipoteza cuprinsa la art. 7 pct. 2.1. lit. a din Codul fiscal in sensul posibilitatii de delimitare a atributiilor in functie de cele doua modalitati de realizare a veniturilor.

Potrivit pct. 2.2 a alin. (1) din cuprinsul art. 7 introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 791/2010, in cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit.

Notiunea de solidar semnifica faptul ca obligatiile fiscale reprezentand cotele integrale de contributii vor fi datorate in totalitate si de catre platitorul venitului dar si de catre beneficiarul
acestora. Cu alte cuvinte organul fiscal poate pretinde plata acestor sume, inclusiv prin executare silita, in totalitate de la oricare dintre cele doua persoane fara distribuirea proportionala a obligatiei.

Contributiile sociale obligatorii vor cele calculate in raport cu veniturile salariale, si anume:

-contributia de asigurari sociale (individuala si a angajatorului)
-contributia de asigurari pentru somaj (individuala si a angajatorului)
-contributia de asigurari sociale de sanatate (a asiguratului si a angajatorului)
-contributia pentru concedii si indemnizatii (a angajatorului)
-contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale (a angajatorului)
-contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale (a angajatorului).



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cumulare contract de muncaconventie civilacontributii socialebeneficiar venit

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 13 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Cumularea unui contract de munca si a unei conventii civile la acelasi angajator Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Plata Orelor Lucrate In Repausul Saptamanal Sambata, DuminicaIntrebare: Va rog sa-mi specificati daca sporul stabilit prin regulament intern pentru ore de weekend conform art.137 alin.3 se aplica la salariul de incadrare sau la efectiv ore lucrate in weekend De exemplu salar incadrare 1900 lei, spor acordat pentru ore lucrate in zile de sambata, duminica este de 1%, ore lucrate 16, 20 zile lucratoare in luna.Care este valoarea sporului ? (1901%= 19 lei sau 1900:1616x1%= 2 lei) Multumesc
 

Raspuns: Sporul se acorda doar pentru orele lucrate in weekend.<br />1900/160=11.875lei/ora<br />... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016