Pe parcursul activitatii regulamentul intern se modifica si se completeaza potrivit dispozitiilor legale.
Modificarea si/sau completarea regulamentului intern se poate face prin:
- act aditional la regulamentul intern;
- decizii ale angajatorului cu acest obiect care sa respecte regula consultarii prevazute de art. 241 din Codul muncii.
Atentie, manageri HR, Regulamentul Intern trebuie modificat de urgenta!

Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM

Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale

Portal Codul Muncii - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Sunteti obligat sa introduceti 12 prevederi noi, legate de protectia datelor personale >>>
Iata o speta intalnita pe PortalCodulMuncii.ro: "Regulamentul de ordine interioara este obligatoriu afisat la sediul societatii, dar daca societatea are puncte de lucru trebuie sa afisam sau sa fie efectiv in punctul de lucru? Mentionez ca informarea ca salariatul a luat la cunostinta de Regulament se da la angajare."
Raspunsul specialistilor:
Este demn de mentionat ca, in ambele situatii salariatii trebuie informati despre modificarile aduse acestui document (art. 244 din Codul muncii).
Asadar, inainte ca modificarea sa produca efecte, presedintele, directorul general sau consiliul de administrare, respectiv persoana care a semnat Regulamentul intern va emite o decizie de modificare a acestuia.
Orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor.
...vezi mai multe date pe PortalCodulMuncii >>>
Informarea este transmiterea de date de catre angajator catre reprezentantii angajatilor, pentru a le permite sa se familiarizeze cu problematica dezbaterii si sa o examineze in cunostinta de cauza.
Regulamentul intern se afiseaza la sediul angajatorului, potrivit art. 243 alin. (4) din Codul muncii.
Totusi, aceasta modalitate de publicitate a regulamentului intern nu este intotdeauna suficienta, mai ales atunci cand exista mai multe puncte de lucru, centre de productie sau sucursale.
De aceea, se recomanda utilizarea de modalitati alternative de popularizare:
- afisarea Regulamentului la fiecare punct de lucru;
- popularizarea acestuia prin brosuri;
- comunicarea catre fiecare salariat in parte, prin sistemul Intranet etc.
Legea prevede ca modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin chiar continutul regulamentului intern (art. 243 alin. (3) din Codul muncii, republicat).
De exemplu, in regulamentul intern se poate prevedea: Angajatorul are obligatia de a distribui cate un exemplar pentru fiecare compartiment organizat distinct in cadrul organizatiei, in conformitate cu schema de personal aprobata de conducerea acesteia. Exemplarele pot fi puse la dispozitia angajatilor in birourile de resurse umane sau de relatii cu personalul.
Dovada informarii salariatilor va putea fi facuta prin semnarea de catre fiecare salariat in parte intr-un formular de luare la cunostinta a reglementarilor regulamentului intern.
Formular de luare la cunostinta a reglementarilor Regulamentului intern
Prin prezenta confirm faptul ca mi s-a pus la dispozitie Regulamentul intern al ___________________________________________________ in forma din data ________ si ca inteleg faptul ca acesta contine informatii importante legate de regulile de functionare interna din cadrul organizatiei, reguli pe care trebuie sa le cunosc si sa le respect, fiindu-mi aplicabile.
Inteleg de asemenea faptul ca Regulamentul intern nu este un contract si ca acesta poate fi modificat unilateral de catre angajator.
Sursa: PortalCodulMuncii