Va atragem atentia ca in 2021 aveti obligatia sa includeti in Regulamentul Intern prevederi privind hartuirea psihologica, sanctiuni disciplinare pentru angajatii care isi discrimineaza, hartuiesc, intimideaza, umilesc sau ofenseaza colegii!
Iata care sunt noile obligatii:
- sa introduceti prevederi legate de discriminare, programul individualizat de munca, munca suplimentara, hartuirea morala, protectia datelor cu caracter personal etc.!
- sa intocmiti o procedura interna care sa cuprinda circuitul institutional privind demersurile necesare in vederea informarii imediate a autoritatilor publice abilitate cu aplicarea si controlul respectarii legislatiei privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati (art. 4 lit. c) din HG 262/2019)
- sa stabiliti in regulamentul intern sanctiuni disciplinare pentru angajatii care incalca demnitatea personala a altor angajati prin crearea de medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin actiuni de discriminare – inclusiv hartuire psihologica – sub sanctiunea unei amenzi cuprinse intre 3.000 lei si 10.000 lei (art. 8 din Legea 202/2002).
IMPORTANT!
Pentru efectuarea cercetarii disciplinare, trebuie sa desemnati o persoana sau sa stabiliti o comisie ori sa apelati la serviciile unui consultant extern specializat in legislatia muncii, pe care il veti imputernici in acest sens.
Va oferim un ghid cu informatii complete, care va ajuta sa introduceti aceste noi prevederi in Regulamenul Intern, evitand astfel amenzi de pana la 10.000 de lei!
12 prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern!
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:
1. Protectia datelor personale ale salariatilor Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe stick-ul Regulamentul intern in avantajul dvs.
2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc. Detalii pe stick.
3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament. Detalii pe stick.
4. Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei
De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc. Detalii pe stick.
5. Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului
Precizati noile abateri disciplinare in aceasta sfera: comunicari online in scopuri private, sau dincolo de o anumita durata, sau intr-un anumit interval al programului de lucru etc. Detalii pe stick.
Regulamentul intern va permite sanctionarea abaterilor disciplinare!
Si asta deoarece in Regulamentul intern puteti mentiona la liniuta toate faptele pe care le considerati abateri disciplinare, precum si sanctiunile concrete pentru fiecare dintre ele!
In lipsa acestor mentiuni, v-ar fi destul de greu sa sanctionati o anumita fapta ca abatere disciplinara, deoarece Codul muncii e destul de vag in aceasta privinta.
Stick-ul
Regulamentul intern in avantajul dvs. va arata exact ce prevederi sa introduceti si, mai ales, cum sa le formulati, dat fiind ca acest document are, repetam, exact aceeasi putere ca si contractul individual de munca. In plus, pe stick gasiti raspunsuri detaliate la o multime de intrebari punctuale, extrem de interesante si care va privesc in mod direct, ca angajator.
ATENTIE!
Pe acest stick gasiti ceva ce nu mai gasiti nicaieri!
Este vorba de un capitol special cu spete concrete intalnite in instanta, legate de conflicte de munca, in care deciziile luate s-au bazat intr-o proportie majoritara pe prevederile Regulamentului intern.
- Deciziile au fost in favoarea angajatului? Sau in favoarea angajatorului?
- Au existat prevederi formulate prea general care nu au fost luate in considerare?
- Asupra caror aspecte s-a oprit cu precadere instanta?
- Ce prevederi din Regulamentul intern au “lucrat” clar in favoarea angajatorului?
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<