Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Consultanta in afaceri | Manager

 

Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri

conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati
Conflictele de munca apar intotdeauna in organizatii, indiferent daca numarul angajatilor depaseste 200, ori daca intr-o firma sunt doar trei salariati. Important este cum sunt gestionate aceste conflicte inainte sa se amplifice, inainte sa influenteze productivitatea muncii si inainte sa se reflecte in rezultatele financiare ale companiilor.


Conflictele de munca sunt reglementate de Legea nr. 62/2011 a dialogului social, care arata ca acestea se impart in doua categorii: colective (intre angajati si angajatori si de obicei se refera la inceperea, desfasurarea sau incheierea negocierilor privind contractele sau acordurile colective de munca) sau individuale (se refera la exercitarea unor drepturi sau indeplinirea unor obligatii care decurg din contractele individuale de munca sau din acordurile colective).

Legislatia in vigoare arata ca la locul de munca mai pot aparea si conflicte juridice, care pot fi solutionate prin una dintre metodele:

- apel la o instanta jurisdictionala
- apel la un arbitru sau o comisie de arbitraj
- apel la un tert mediator

Pentru a evita insa sa ajungeti in aceasta situatie, oferim cateva sfaturi pentru manageri, pentru a identifica si opri orice conflict la locul de munca:

- Nu lasati conflictele de munca sa treaca neobservate! Indiferent daca observati ca exista tensiuni intre angajati, ori daca un angajat are neintelegeri/nemultumiri legate de un superior, aceste situatii trebuie abordate cu delicatete si in niciun caz nu e indicat sa le lasati sa treaca neobservate, pentru ca nu veti face altceva decat sa frustrati si mai tare o persoana deja nervoasa, ceea ce ar putea avea impact serios asupra companiei pe care o conduceti!

- Nu lasati conflictele de munca in aer! Asta inseamna ca odata identificata o situatie conflictuala la locul de munca, managerul trebuie sa analizeze situatie, sa traga o concluzie si eventual sa ia masurile care se impun. Nu apelati niciodata la o reactie de tipul "Nu e vina nimanui", "Oricine greseste"; astfel de reactii nu fac altceva decat sa cuantifice nemultumirea persoanelor implicate.

Procedura completa la angajare
Procedura completa la angajare

Vezi detalii aici

Ghid complet SSM si PSI pentru angajator
Ghid complet SSM si PSI pentru angajator

Vezi detalii aici

Ghid Complet pentru Departamentul HR
Ghid Complet pentru Departamentul HR

Vezi detalii aici




- Ascultati parerea tuturor salariatilor implicati in conflict, fara sa luati apararea niciunuia pana la finalizarea analizei conflictului si incercati sa va detasati emotional daca aveti preferinte pentru unul dintre angajatii, profesionale sau personale.

- Verificati informatiile oferite de partile implicate, consultati persoanele care petrec cel mai mult timp cu acestea si abia apoi formati-va o parere!

- Oferiti feedback constructiv partilor implicate odata ce intelegeti ce s-a intamplat de fapt, luati masurile care se impun si incercati sa ajutati partile implicate sa se impace si sa poata lucra impreuna pe viitor!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 17 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri Nota: 4.35 din 5 - 10 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Chirila Marius
05-Sep-2016

Conflictul apare atunci cand persoane sau grupuri de persoane manifesta interes fata de un scop indivizibil.Modul de reglementare al conflictelor trebuie sa se faca in mod legal.fara privilegii sau discriminari.Acest lucru poate duce la manifestari xenofobe si chiar rasiste deoarece nu se respecta legile fundamentale ale statului si nu estw promovata egalitatea sanselor

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Pot Sa Ies La Pensie Anticipat Fara PenalizareIntrebare: Numele meu este Gheorghe Mioara, data nasterii 04.06.1963 m-am angajat in 1981 (10 august} 2003-2007 am absolvit cursurile de zi ale facultatii de contabilitate si informatica de gestiune cursuri de zi, si am si lucrat 2007-2009 cursuri de masterat cursuri de zi si am si lucrat lucrez si acum 2017 fara sa am intrerupere in munca decat 5 luni dupa ce am nascut in 1988.Pentru ca situatia e incerta la serviciu , ma intereseaza cand pot sa ies la pensie fara sa fiu penalizata.
 

Raspuns: Aceasta perioada este stagiu asimilat si se ia in calcul pentru orice tip de pensionare... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Contraventii in raporturile de munca
Descarca GRATUIT raportul special

"Contraventii in raporturile de munca"
 

 

 

 


 
NOUTATILE ANULUI 2017
Afla totul despre contraventiile aplicabile in raporturile de munca si sanctionate prin legislatie

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Contraventii in raporturile de munca"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]