Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri

conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati
Conflictele de munca apar intotdeauna in organizatii, indiferent daca numarul angajatilor depaseste 200, ori daca intr-o firma sunt doar trei salariati. Important este cum sunt gestionate aceste conflicte inainte sa se amplifice, inainte sa influenteze productivitatea muncii si inainte sa se reflecte in rezultatele financiare ale companiilor.


Conflictele de munca sunt reglementate de Legea nr. 62/2011 a dialogului social, care arata ca acestea se impart in doua categorii: colective (intre angajati si angajatori si de obicei se refera la inceperea, desfasurarea sau incheierea negocierilor privind contractele sau acordurile colective de munca) sau individuale (se refera la exercitarea unor drepturi sau indeplinirea unor obligatii care decurg din contractele individuale de munca sau din acordurile colective).

Legislatia in vigoare arata ca la locul de munca mai pot aparea si conflicte juridice, care pot fi solutionate prin una dintre metodele:

- apel la o instanta jurisdictionala
- apel la un arbitru sau o comisie de arbitraj
- apel la un tert mediator

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Telemunca Avantaje Dezavantaje Optimizare cost


Nou A aparut Legea 81 2018 privind TELEMUNCA  Sunteti pasibil de amenzi intre 2 000 si 10 000 de lei Prof univ dr Raluca Dimitriu v-a pregatit un material de exceptie care va explica in detaliu ce obligatii aveti ca angajator care sunt capcanele fiecarui articol din noua lege cum puteti evita din start amenzi dure In mod sigur si dvs...

Oferta Speciala
valabila 48h


Pentru a evita insa sa ajungeti in aceasta situatie, oferim cateva sfaturi pentru manageri, pentru a identifica si opri orice conflict la locul de munca:

- Nu lasati conflictele de munca sa treaca neobservate! Indiferent daca observati ca exista tensiuni intre angajati, ori daca un angajat are neintelegeri/nemultumiri legate de un superior, aceste situatii trebuie abordate cu delicatete si in niciun caz nu e indicat sa le lasati sa treaca neobservate, pentru ca nu veti face altceva decat sa frustrati si mai tare o persoana deja nervoasa, ceea ce ar putea avea impact serios asupra companiei pe care o conduceti!

- Nu lasati conflictele de munca in aer! Asta inseamna ca odata identificata o situatie conflictuala la locul de munca, managerul trebuie sa analizeze situatie, sa traga o concluzie si eventual sa ia masurile care se impun. Nu apelati niciodata la o reactie de tipul "Nu e vina nimanui", "Oricine greseste"; astfel de reactii nu fac altceva decat sa cuantifice nemultumirea persoanelor implicate.

- Ascultati parerea tuturor salariatilor implicati in conflict, fara sa luati apararea niciunuia pana la finalizarea analizei conflictului si incercati sa va detasati emotional daca aveti preferinte pentru unul dintre angajatii, profesionale sau personale.

- Verificati informatiile oferite de partile implicate, consultati persoanele care petrec cel mai mult timp cu acestea si abia apoi formati-va o parere!

- Oferiti feedback constructiv partilor implicate odata ce intelegeti ce s-a intamplat de fapt, luati masurile care se impun si incercati sa ajutati partile implicate sa se impace si sa poata lucra impreuna pe viitor!


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 17 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri Nota: 4.36 din 5 - 11 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Chirila Marius
05-Sep-2016

Conflictul apare atunci cand persoane sau grupuri de persoane manifesta interes fata de un scop indivizibil.Modul de reglementare al conflictelor trebuie sa se faca in mod legal.fara privilegii sau discriminari.Acest lucru poate duce la manifestari xenofobe si chiar rasiste deoarece nu se respecta legile fundamentale ale statului si nu estw promovata egalitatea sanselor

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Prelungire CIM Dupa PensionareIntrebare: Buna seara .Sunt nascuta in luna iunie 1957 ,lucrez din anul1979 ,conf legislatiei in vigoare indeplinesc conditiile cumulative de pensionare. Care sunt posibilitatile sa lucrez in aceeasi unitate ,avand in vedere faptul ca angajatorul ar dori sa ma mentina in activitate, Mentionez ca lucrez intr-o unitate sanitara -compartiment statistica medicala Va multumesc pentru timpul acordat Cu consideratie
 

Raspuns: Art. 83din Codul muncii republicat<br />Contractul individual de munca poate fi incheiat pentr... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Importanta Work-Life Balance
Descarca GRATUIT raportul special

"Importanta Work-Life Balance"
 

 

 


 
xx
PRIORITATILE ANULUI 2018
Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarca acum GRATUIT Raportul Special

"Importanta Work-Life Balance"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane