Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri

conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Conflictele de munca apar intotdeauna in organizatii, indiferent daca numarul angajatilor depaseste 200, ori daca intr-o firma sunt doar trei salariati. Important este cum sunt gestionate aceste conflicte inainte sa se amplifice, inainte sa influenteze productivitatea muncii si inainte sa se reflecte in rezultatele financiare ale companiilor.

Conflictele de munca sunt reglementate de Legea nr. 62/2011 a dialogului social, care arata ca acestea se impart in doua categorii: colective (intre angajati si angajatori si de obicei se refera la inceperea, desfasurarea sau incheierea negocierilor privind contractele sau acordurile colective de munca) sau individuale (se refera la exercitarea unor drepturi sau indeplinirea unor obligatii care decurg din contractele individuale de munca sau din acordurile colective).

Legislatia in vigoare arata ca la locul de munca mai pot aparea si conflicte juridice, care pot fi solutionate prin una dintre metodele:

- apel la o instanta jurisdictionala
- apel la un arbitru sau o comisie de arbitraj
- apel la un tert mediator

Pentru a evita insa sa ajungeti in aceasta situatie, oferim cateva sfaturi pentru manageri, pentru a identifica si opri orice conflict la locul de munca:

- Nu lasati conflictele de munca sa treaca neobservate! Indiferent daca observati ca exista tensiuni intre angajati, ori daca un angajat are neintelegeri/nemultumiri legate de un superior, aceste situatii trebuie abordate cu delicatete si in niciun caz nu e indicat sa le lasati sa treaca neobservate, pentru ca nu veti face altceva decat sa frustrati si mai tare o persoana deja nervoasa, ceea ce ar putea avea impact serios asupra companiei pe care o conduceti!

- Nu lasati conflictele de munca in aer! Asta inseamna ca odata identificata o situatie conflictuala la locul de munca, managerul trebuie sa analizeze situatie, sa traga o concluzie si eventual sa ia masurile care se impun. Nu apelati niciodata la o reactie de tipul "Nu e vina nimanui", "Oricine greseste"; astfel de reactii nu fac altceva decat sa cuantifice nemultumirea persoanelor implicate.

- Ascultati parerea tuturor salariatilor implicati in conflict, fara sa luati apararea niciunuia pana la finalizarea analizei conflictului si incercati sa va detasati emotional daca aveti preferinte pentru unul dintre angajatii, profesionale sau personale.

- Verificati informatiile oferite de partile implicate, consultati persoanele care petrec cel mai mult timp cu acestea si abia apoi formati-va o parere!

- Oferiti feedback constructiv partilor implicate odata ce intelegeti ce s-a intamplat de fapt, luati masurile care se impun si incercati sa ajutati partile implicate sa se impace si sa poata lucra impreuna pe viitor!

NOUTATI din Legislatia muncii

Incepe Turneului National de ReviSal!


 7 ateliere ReviSal in 7 orase mari din tara!
  1. Craiova - 26 martie
  2. Timisoara - 1 aprilie
  3. Cluj-Napoca - 2 aprilie
  4. Sibiu - 3 aprilie
  5. Constanta - 9 aprilie
  6. Iasi - 12 aprilie
  7. Bucuresti - 22 aprilie + Transmisiune LIVE
 Atentie, locurile sunt limitate! Grabiti-va sa faceti rezervarea!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
conflicte de muncamanagementul conflictelorconflicte intre angajati

Data aparitiei: 17 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Conflictele de munca: 5 sfaturi pentru manageri Nota: 4.36 din 5 - 11 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Conditii pentru a beneficia de scutire de impozit in domeniul ITIntrebare: Suntem o societate care se ocupa cu prestari servicii pentru evenimente, mai exact ne ocupam de partea artistica - montare de scene, lumini inteligente, sunet profi, ecrane inteligente pe care sunt proiectate imagini Computerizate, create de angajatii nostri in baza unor programe achizitionate de societate. Un exemplu concret: la un concert pe un stadion sunt montate scenele noastre, ecranele unde apar jocurile de imagini cu ce se petrece pe scena sau diferite motive de linii, culori, imagini...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Compensare munca suplimentara cu timp liber corespunzator vs concediu de odihnaIntrebare: Daca activitatea societatii este de asa natura incat in fiecare luna se acorda ore suplimentare, conform art. 122 din Codul muncii, ce se intampla daca in luna se platesc ore suplimentare si se ia si concediu de odihna?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]