Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Volumul de aer necesar unui lucrator

SSM si PSIvolumul de aer necesar unui lucratorvolum aer muncitor

Intrebare:

Care este volumul de aer necesar unui lucrator? Concret, este vorba despre un birou in care isi desfasoara activitatea 3 lucratori (activitate de birou operare pe calculator - 3 calculatoare). Mai sunt in functiune si trei imprimante mari pentru emiterea facturilor la prestatiile de serviciu. Volumul total al spatiului de lucru este de aproximativ 45mc.

Raspuns:

Vechea legislatie in domeniul securitatii si sanatatii in munca continea prevederi referitoare la dimensionarea suprafetelor si a volumului de lucru. Astfel, Normele generale de protectia muncii (NGPM 2002) prevedeau la art. 206, alin (1) ca incaperile de lucru in care se desfasoara procese de munca sa aiba inaltimea minima de 3 m, iar pentru fiecare persoana sa se sigure un volum de cel putin 12 m3.

Legea nr. 90/1996 a protectiei muncii, temeiul legal al NGPM 2002, a fost abrogata de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca.

Cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, inclusiv cele referitoare la volumele de aer din incaperile de lucru, sunt stabilite prin HG nr. 1091/2006 (M. Of. nr. 739 din 30.08.2006).

Potrivit acestei reglementari, exista doua situatii distincte:

1)    Daca locurile de munca au fost utilizate pentru prima data dupa data intrarii in vigoare a HG nr. 1091/2006 , atunci ele trebuie sa indeplineasca cerintele minime de securitate si sanatate prevazute in anexa nr. 1 a acestui act normativ.

2)    Daca locurile de munca se aflau deja in folosinta inainte de data intrarii in vigoare a HG nr. 1091/2006, atunci ele trebuie sa indeplineasca cerintele minime de securitate si sanatate prevazute in anexa nr. 2 a acestui act normativ.

Conform punctului 15 din anexa 1 la HG nr. 1091/2006, incaperile de lucru trebuie sa aiba o suprafata, o inaltime si un volum de aer suficiente, care sa permita lucratorilor sa isi indeplineasca sarcinile de munca fara riscuri pentru securitatea, sanatatea sau confortul acestora.

De asemenea, dimensiunile zonei neocupate a postului de lucru trebuie sa fie calculate astfel incat sa permita lucratorilor sa aiba suficienta libertate de miscare pentru a-si indeplini sarcinile de munca. Daca acest lucru nu este posibil din motive specifice postului de lucru, lucratorul trebuie sa aiba suficienta libertate de miscare in apropierea postului sau de lucru.

Niciuna din aceste cerinte nu va putea fi indeplinita fara realizarea in prealabil a evaluarii de risc pentru fiecare loc de munca sau post de lucru.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSIvolumul de aer necesar unui lucratorvolum aer muncitor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 10 Octombrie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Volumul de aer necesar unui lucrator Nota: 2.88 din 5 - 13 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


Mihai
11-Oct-2017

Conform H.G. Nr. 866 din 26 septembrie 1996: ART. 2 Calculul suprafeţelor folosite ca birouri, pe ansamblul instituţiei, se face n funcţie de numărul de personal şi de suprafaţa medie de 5 mp/persoana, iar n cazul posturilor care utilizează calculatoare sau planşete, de 6 mp/persoana.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Se Incheie CIM Pentru Pensionar?Intrebare: Un cadru didactic iese la pensie cu data de 31.08.2019, atunci i se incheie activitatea. Isi depune dosarul cu data de 01.09.2019. Va rog sa-mi spuneti cu ce data i se incheie CIM si cand se opereaza? in Revisal. Cu ce data? i se face decizia de incetare sau trebuie asteptata decizia de pensionare de la Casa de pensii si dupa aceea i se incheie CIM? Va multumesc.
 

Raspuns: Depinde. Despre ce fel de pensie este vorba?... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]