Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Conditiile inregistrarii prestatorului de servicii pentru transmiterea Revisal-ului

ReGesHG 500/2011prestatorii de servicii

Valabil la 26.08.2011

Care va fi procedura  si care vor fi documentele necesare pentru inregistrarea la ITM ca persoana autorizata in vederea completarii Revisal pentru terti cu care se va incheia contract de prestari servicii? De asemenea, care este baza legala de care va trebui sa se tina cont pentru inregistrarea prestatorului de servicii pentru transmiterea registrului?

Ca baza legala, trebuie mentionat ca dispozitiile care se refera la prestatorii de servicii constand in completarea si transmiterea ReviSal, sunt facute de art. 2 alin. (6) - (11) din HG 500/2011. Astfel:

(6) Angajatorii pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea, cu respectarea dispozitiilor art. 20 alin. (5) din Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care isi desfasoara activitatea in conditiile prevederilor legale in vigoare.
(7) Prestatorii prevazuti la alin. (6) nu pot subcontracta, la randul lor, serviciile de completare si transmitere a registrului incredintate de angajator.
(8) In situatia prevazuta la alin. (6), angajatorul are obligatia informarii, in scris, a inspectoratului teritorial de munca despre incheierea contractului de prestari servicii.
(9) Contractarea serviciului de completare si transmitere a registrului nu exonereaza angajatorul de obligatiile stabilite de prezentul act normativ.
(10) Angajatorii/prestatorii care opereaza efectiv in registru au obligatia sa prelucreze datele cu caracter personal ale salariatilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(11) Procedura si actele pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.

Totodata, conform art. 5 alin. (3) din acelasi act normativ, prevede ca procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, dupa adoptarea solutiei tehnice a registrului in format electronic si in functie de aceasta.

Ordinele emise de conducatorii organelor administratiei publice centrale de specialitate se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in concordanta cu art. 11 alin. (1) din Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislative pentru elaborarea actelor normative, republicata. In conformitate cu art. 12 alin. (3) din acelasi act nomativ, ordinele emise de conducatorii organelor administratiei publice centrale de specialitate intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, daca in cuprinsul lor nu este prevazuta o data ulterioara. Atunci cand nu se impune ca intrarea in vigoare sa se produca la data publicarii, in cuprinsul acestor acte normative trebuie sa se prevada ca ele intra in vigoare la o data ulterioara stabilita prin text.

Astfel, ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, daca in cuprinsul lui nu este prevazuta o data ulterioara.
Pana la acest moment nu este publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nici un ordin de ministrului muncii, familiei si protectiei sociale care sa precizeze conditiile necesare a fi indeplinite de catre prestatorii de servicii de completare si transmitere a registrului insa pe site-ul inspectiei muncii se afla Ordinul 1918 din 25 iulie 2011, nepublicat in Monitorul Oficial.

Potrivit acestui ordin, nepublicat, pana in prezent in Monitorul Oficial, in vederea inregistrarii prestatorilor de servicii la inspectoratele teritoriale de munca, angajatorii au obligatia de a informa in scris inspectoratele teritoriale de munca despre incheierea contractului cu prestatorul cu care a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului. Informarea inspectoratului se va efectua in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii contractului de prestari servicii.

Informarea consta intr-o adresa intocmita de angajator, care va cuprinde:
- denumirea prestatorului de servicii;
- certificatul de inregistrare al prestatorului, eliberat de Registrul Comertului;
- dovada inregistrarii prestatorului ca operator de date cu caracter personal, conform prevederilor Legii 677/2001;
- data la care s-a contractat serviciul de completare si transmitere a registrului.

In cazul incetarii sau rezilierii contractului de prestai servicii, angajatorul va comunica inspectoratului teritorial de munca acest fapt, cel tarziu la data incetarii sau rezilierii, in vederea eliberarii unei noi parole angajatorului. Completarea registrului general de evidenta a salariatilor (ReGes) prin utilizarea aplicatiei puse la dispozitie de Inspectia Muncii se face in conformitate cu instructiunile de utilizare obtinute de pe pagina de internet a Inspectiei Muncii www.inspectiamuncii.ro sau de la sediul inspectoratelor teritoriale de munca.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ReGesHG 500/2011prestatorii de servicii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 August 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Studiu de caz: Conditiile inregistrarii prestatorului de servicii pentru transmiterea Revisal-ului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Stagiu De Cotizare Pentru PensieIntrebare: Buna ziua! Va rog frumos sa imi spuneti daca stagiul militar si o perioada lucrata dar pentru care contributiile salariale nu s-au platit de catre angajator se considera vechime pentru pensie? Multumesc
 

Raspuns: Da, stagiul militar este perioada asimilata stagiului de cotizare si se ia in calcul la pensie.Perio... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple
Descarcati GRATUIT raportul special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"
 

 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Angajarea - pasii catre o recrutare de succes - Cazuri practice, solutii si exemple"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]