Angajatorii sunt OBLIGATI sa elibereze un extras din REVISAL, la solicitarea salariatului
Este demn de reamintit ca Hotararea de Guvern nr.905 din 19 decembrie 2017 aduce anumite modificari si completari, cum ar fi cele prevazute la art.7 alin (6) si alin (8), cu privire la faptul ca un salariat are dreptul de a solicita un extras din REVISAL.
Ce inseamna un extras REVISAL si la ce trebuie sa fie atenti angajatorii?
Dupa cum prevede Hotararea de Guvern mai sus mentionata, la art.7 alin (6) este specificat: "La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii."
Daca angajatorul se afla in imposibilitatea de a oferi aceste informatii salariatului sau fostului salariat, atunci se vor aplica dispozitiile de la art.7 alin (8):
"In situatia in care angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera un extras din registru, astfel cum este prevazut la alin. (6), salariatul/fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca eliberarea unui extras din registru din care sa rezulte activitatea desfasurata la acesta, in calitate de salariat. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii."
Noul Registru de evidenta a salariatilor (REVISAL). Ce trebuie sa stie orice angajator in 2018
Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 1005 din 19 decembrie 2017, cuprinde noua reglementare a Registrului de evidenta a salariatilor. Hotararea Guvernului nr. 500/2011 a fost asadar abrogata, iar multe dintre regulile completarii registrului s-au modificat.
Modificarea oricarei clauze contractuale se inregistreaza in preziua in care intervine. Aceasta regula a fost introdusa inca din vara, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 53/2017, publicata in Monitorul oficial nr. 644 din 7 august 2017....citeste despre modificarile REVISAL 2018 aici >>>
Ce inseamna un extras REVISAL si la ce trebuie sa fie atenti angajatorii?
Dupa cum prevede Hotararea de Guvern mai sus mentionata, la art.7 alin (6) este specificat: "La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii."
Daca angajatorul se afla in imposibilitatea de a oferi aceste informatii salariatului sau fostului salariat, atunci se vor aplica dispozitiile de la art.7 alin (8):

202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR

Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari

207 modele si formulare obligatorii in HR
"In situatia in care angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera un extras din registru, astfel cum este prevazut la alin. (6), salariatul/fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca eliberarea unui extras din registru din care sa rezulte activitatea desfasurata la acesta, in calitate de salariat. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii."
Noul Registru de evidenta a salariatilor (REVISAL). Ce trebuie sa stie orice angajator in 2018
Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 1005 din 19 decembrie 2017, cuprinde noua reglementare a Registrului de evidenta a salariatilor. Hotararea Guvernului nr. 500/2011 a fost asadar abrogata, iar multe dintre regulile completarii registrului s-au modificat.
Modificarea oricarei clauze contractuale se inregistreaza in preziua in care intervine. Aceasta regula a fost introdusa inca din vara, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 53/2017, publicata in Monitorul oficial nr. 644 din 7 august 2017....citeste despre modificarile REVISAL 2018 aici >>>
de Mara Dobrin
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Data aparitiei: 15 Februarie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota: 3.88 din 5 - 12 voturi.
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota: 3.88 din 5 - 12 voturi.
Ce fac daca un salariat nu vine la munca 2 zile?demarez cercetarea disciplinara care poate dura pana la3-4 zile.Poate sa vina cu medical sau,nu.Cand ii declar in Revisal nemotivatele?Sau daca cineva isi schimba numele sau domiciliu?Eu nu am cum sa iau act de aceasta schimbare inainte cu o zi