Incepand cu 19 decembrie 2020, Inspectia Muncii ofera angajatorilor o versiune actualizata a aplicatiei Revisal pentru transmiterea registrului de evidenta a salariatilor in format electronic.
Este demn de reamintit ca Hotararea de Guvern nr. 905 din 19 decembrie 2017 aduce anumite modificari si completari, cum ar fi cele prevazute la art.7 alin (6) si alin (8), cu privire la faptul ca un salariat are dreptul de a solicita un extras din REVISAL.
Instructiuni clare, pas cu pas, privind absolut orice inregistare in ReviSal in 2023 cu ajutorul Caietului practic de completare in ReviSal, detalii aici >>>
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Ce este/ Ce inseamna un extras REVISAL?
Dupa cum prevede Hotararea de Guvern mai sus mentionata, la art.7 alin (6) este specificat: "La solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligati sa ii elibereze acestuia un extras din registru, datat si certificat pentru conformitate, sau o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, astfel cum rezulta din registru si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii."
Daca angajatorul se afla in imposibilitatea de a oferi aceste informatii salariatului sau fostului salariat, atunci se vor aplica dispozitiile de la art.7 alin (8):
"In situatia in care angajatorul se afla in imposibilitatea de a elibera un extras din registru, astfel cum este prevazut la alin. (6), salariatul/fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de munca eliberarea unui extras din registru din care sa rezulte activitatea desfasurata la acesta, in calitate de salariat. Inspectoratul teritorial de munca in cauza elibereaza documentul, in baza registrului electronic transmis de angajator, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii."
Noul Registru de evidenta a salariatilor (REVISAL)
Hotararea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial nr. 1005 din 19 decembrie 2017, cuprinde noua reglementare a Registrului de evidenta a salariatilor. Hotararea Guvernului nr. 500/2011 a fost asadar abrogata, iar multe dintre regulile completarii registrului s-au modificat.
Modificarea oricarei clauze contractuale se inregistreaza in preziua in care intervine, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 53/2017, publicata in Monitorul oficial nr. 644 din 7 august 2017.
In acest caz trebuie consultat site-ul ITM-ului in cauza pentru a vedea email-ul sau adresa.
- telemunca
- somaj tehnic
- munca la domiciliu
- reducerea saptamanii de lucru
- kurzarbeit
- modificarea CIM
- concediere, detasare, concediu fara plata, comanda ACUM >>>
Acte necesare cerere extras REVISAL:
MODEL SOLICITARE EXTRAS REVISAL
S.C./P.F.A./I.I. _______________________
Adresa: _____________________________
CUI: ________________ J14/____/_______
Nr.inregistrare: _________/_____________
CATRE,
INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCA ___________
S.C./P.F.A./I.I.__________________________ cu sediul in localitatea________________, judetul __________, CUI: _________________, J14/________/_________, reprezentata legal prin________________________,in calitate de__________________, prin prezenta solicit eliberarea unui RAPORT SALARIAT din evidenta Registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL).
Mentionez ca, raportul imi este necesar pentru___________________________________
Anexez la prezenta:
Copie certificat de inregistrare la ONRC;
Copie act identitate administrator / persoana imputernicita;
Dovada platii taxei RM, reprezentand contravaloarea prestatiei, in suma de 20 lei *.
Nota: *TAXA RM se achita prin transfer bancar sau mandat postal in contul ITM _________, deschis la Trezoreria _____________:
_________________________________
Beneficiar: I.T.M. ___________; CUI : __________;
Data:_____________________ L.S.
Tel:______________________ Semnatura_____________
CONSIMTAMANT
Subsemnatul(a)....................................................consimt ca datele cu caracter personal din acest document sa fie colectate, prelucrate si stocate de I.T.M. JUDET in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, pentru indeplinirea obligatiilor legale prevazute de Legea nr.108/1999, republicata, pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, Ordonanta Guvernului nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor si Legea nr.190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si confirm ca am fost informat cu privire la prevederile Regulamentului UE 2016/679.
Data:______________ Semnatura_____________________