Guvernul a aprobat procedura de acces online a angajatilor si a fostilor angajati la datele din registrul general de evidenta a salariatilor (REGES), modalitatea de generare si descarcare a extrasului, precum si conditiile in care se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate, aceasta posibilitate fiind creata prin modificarile aduse Codului Muncii de Legea nr. 144/2022.
Prin procedura introdusa de actul normativ adoptat, salariatii sau fostii salariati isi vor putea accesa online datele din REGES, referitoare la activitatea prestata la diferiti angajatori, in baza unui contract individual de munca. Dreptul de acces al acestora este limitat la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si generarea si descarcarea unui extras din registru, cu care sa poata dovedi perioadele lucrate, respectiv vechimea in munca si specialitate, impreuna cu alte documente existente in dosarul personal al fiecaruia, informeaza
Ministerul Muncii.
Alte masuri reglementate de hotararea de Guvern se refera la:
- stabilirea conditiilor in care pot fi accesate datele din registru, prin obtinerea numelui de utilizator si parolei, fie personal, la sediul inspectoratului teritorial de munca, fie prin e-mail, in situatia in care acestia detin semnatura electronica calificata;
- completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu elemente noi referitoare la nivelul si specialitatea studiilor absolvite;
- reglementarea conditiilor in care prin extras se poate dovedi vechimea in munca si/sau specialitate, respectiv prin asumare de catre angajator si certificare prin semnatura, pe baza documentelor justificative din dosarul de personal al salariatului, a documentelor contabile si altor documente aflate in arhiva societatii.
Aceste reglementari vor intra in vigoare la 31 decembrie 2024, cand va intra in exploatare si sistemul informatic aferent REGES, conform Planului National de Redresare si Rezilienta.
Pana la data la care sistemul informatic va fi functional si pentru a facilita accesul salariatilor si al fostilor salariati la datele lor din registru, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze acestora, la solicitarea scrisa, un extras care sa reflecte activitatea prestata in baza unui contract individual de munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<