Cum puteti atrage si retine persoanele-cheie cu ajutorul planului de succesiune?

09 Mai 2011
09 Mai 2011
resurse umaneplan de succesiune
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In calitate de manager de resurse umane trebuie sa anticipati nevoile de resurse umane ale companiei in conformitate cu dezvoltarea afacerii si cu pozitia pe care o ocupa pe piata la un moment dat.

S-ar putea sa nu fie neaparat nevoie sa aveti un plan de succesiune pentru fiecare pozitie din companie, dar cu siguranta exista unele zone-cheie de responsabilitate pentru care trebuie obligatoriu sa elaborati un astfel de plan.

In elaborarea planului de succesiune trebuie sa aveti in vedere, in primul rand, identificarea permanenta a angajatilor cu un inalt potential pentru companie, plasarea acestora in pozitiile-cheie si asigurarea mijloacelor de retentie.

Persoanele-cheie
Persoanele-cheie sunt acele persoane a caror lipsa la un moment dat, indiferent de motiv, afecteaza in mod negativ activitatea companiei. O persoana-cheie poate fi un director, un manager de vanzari sau de proiect sau orice angajat care are o contributie directa deosebita la realizarea obiectivelor si profitului companiei.
 
Iata cateva dintre intrebarile la care dvs., in calitate de manager de resurse umane, va trebui sa gasiti raspuns, atunci cand va confruntati cu pierderea unei persoane-cheie:

- Ce se intampla daca cineva din companie se imbolnaveste sau este in concediu?
- Cat de mare este stresul resimtit de angajatii dvs. datorat lipsei unei persoane capabile sa indeplineasca atributiile unui angajat atunci cand acesta lipseste din diverse motive?
- Activitatea firmei continua imperturbabil? Sau lipsa unei persoane pune si mai multa presiune si stres asupra celor care incearca sa isi realizeze propriile activitati si responsabilitati si sa suplineasca lipsa unui coleg?
- Pozitiile-cheie din companie raman vulnerabile?
- Cat de repede ati putea pregati alte persoane din interior pentru a prelua rolul unei persoane-cheie care a plecat?
- Pentru a ocupa un post-cheie vacant ar trebui sa cautati in afara companiei? Cat timp v-ar lua acest lucru?
- Care sunt costurile pe care le estimati, incluzand angajarea unei alte persoane, precum si pierderea oportunitatilor si a profitului cauzata de functionarea deficienta a companiei in lipsa unei/unor persoane-cheie?
- Care este impactul asupra clientilor dvs.?
- Ce plan de rezerva exista in companie pentru a face fata unei situatii de disparitie a unei persoane-cheie?
- Compania se preocupa in mod activ de planificarea angajatilor in asa fel incat sa existe intotdeauna persoane care au experienta si formarea care sa le permita sa preia functiunile dintr-un departament in cazul in care unul dintre angajati este indisponibil?

Daca succesul afacerii dvs. depinde intr-o masura foarte mare de persoanele-cheie care au competente foarte speciale sau care sunt cruciale pentru ca reusesc sa gaseasca solutii pentru punctele slabe din companie, atunci va aflati intr-o pozitie extrem de vulnerabila.

Situatia este cu atat mai critica in cazul in care nu aveti un plan de succesiune si nici nu ati evaluat potentialii angajati care ar putea prelua atributiile angajatilor-cheie.

Orice angajator care doreste sa dezvolte o afacere pe termen lung trebuie sa se gandeasca cel putin la urmatoarele aspecte:

- cum sa asigure in permanenta pozitiile-cheie care, dintr-un motiv sau altul, raman la un moment dat fara titulari de post;
- cum sa retina persoanele cu inalta calificare si experienta, care sunt, de regula, greu de inlocuit, in pozitiile pe care le ocupa la un moment dat in companie.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]