Recrutarea si selectia
O alta problema generata de criza se refera la recrutarea si selectia de personal.
Pe de o parte este vorba despre aspectele precizate anterior, legate de oferta de forta de munca, pe de alta parte este vorba despre costurile acestei activitati de resurse umane.
In ultimii ani s-ar putea sa fi apelat la firme specializate in recrutare si selectie – pentru angajarile pe durata nedeterminata – sau/si la agentiile de munca temporara – ca sa va acoperiti nevoile de personal specializat pentru proiecte sau comenzi cu durata limitata.
Acum, in cazul in care va fi nevoie sa efectuati noi angajari, va sfatuim sa va orientati catre recrutarea prin recomandare, promovare interna sau anunturile in ziar, metode care implica costuri minime.
Reorganizare
Un alt aspect foarte important in situatia actuala tine de reorganizarea departamentelor firmei. si aici rolul dvs. este unul foarte important.
Exemplu
Sa luam, de exemplu, situatia in care top managementul decide comasarea departamentului de marketing cu cel de dezvoltare produse noi.
Este rolul managerului de resurse umane sa analizeze la câte posturi se poate renunta si care este modalitatea optima de imbogatire a posturilor ramase.
De asemenea, este important sa evaluati toti angajatii din cele doua departamente, sa vedeti care este pachetul de competente al fiecaruia, flexibilitatea si adaptabilitatea acestora.
Doar astfel ii veti putea identifica pe angajatii care vor reactiona pozitiv la imbogatirea posturilor si care vor face fata noii situatii.