Se economisesc 5 milioane de lei prin desfiintarea functiei de de inspector guvernamental

11 Februarie 2011
11 Februarie 2011
inspector guvernamentalinalt oficiallegea functionarului publiceconomie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat un proiect de lege pentru completarea si modificarea Legii privind Statutul functionarilor publici, care va fi transmis spre dezbatere in regim de urgenta si aprobare Parlamentului.

Cel mai important efect al acestei legi ar fi economisirea a 5 milioane de lei ca urmare a desfiintarii functiei de inspector guvernamental. „Va disparea functia de inspector guvernamental, dar persoanele care au in prezent aceasta calitate raman in continuare inalti functionari publici si vor intra intr-un corp de rezerva .

De aici pot fi selectati pentru a ocupa o pozitie care necesita calitatea de inalt functionar public sau pot merge pe o pozitie inferioara, daca doresc si daca cer acest lucru. Diferenta este ca nu vor mai fi platiti, in cazul in care vor ramane in corpul de rezerva”, a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, care a prezentat sumele cheltuite in 2010 de corpul inspectorilor guvernamentali: „Cheltuielile totale pentru activitatea inspectorilor guvernamentali, in anul 2010, au fost de aproape 5 milioane de lei, din care suma destinata salariilor, primelor de vacanta si platii celui de-al treisprezecelea salariu a fost de 3,642 milioane de lei, fondurile pentru deplasari la domiciliu, sume forfetare, etc. au fost de 350.000 de lei, iar contributiile angajatorului reprezinta aproximativ 1 milion de lei. Pentru 2011, cheltuielile cu activitatea inspectorilor guvernamentali ar fi fost comparabile cu cele de anul trecut``.

Noul act normativ se refera si la descentralizarea concursurilor. Potrivit legislatiei aflate acum in vigoare, toate functiile publice de conducere se ocupa prin concurs, care se organizeaza la sediul ANFP. Dupa intrarea in vigoare a noilor reglementari, concursurile se vor organiza la sediul institutiilor care scot la concurs aceste posturi, cu exceptia celor de director si director general.


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]