Masuri COVID in afara starii de alerta. Ce masuri trebuie luate cand apar cazuri in cadrul unei companii?

Ioana Pavel
Ioana Pavel
26 Iulie 2022
26 Iulie 2022
Ioana Pavel
Ioana Pavel
masuri covidcovid cazuri la locul de munca
Masuri COVID in afara starii de alerta. Ce masuri trebuie luate cand apar cazuri in cadrul unei companii?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
"Intrebare: Tinand cont de numarul in crestere de cazuri COVID-19 ce trebuie sa faca un responsabil SSM. Care mai sunt ultimele actualizari in materie de covid: legislatie, masuri si recomandari pentru societate. Ce masuri trebuie luate cand sunt mai mult de 3 cazuri in societate."
 
In conditiile in care nu a mai fost prelungita starea de alerta la nivel national, toate masurile impuse in cadrul celor 3 (trei) anexe ale hotararilor de guvern privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si-au pierd aplicabilitatea.
 
Raman recomandarile Ministerului Sanatatii de a se utiliza masca de protectie in spatii publice aglomerate.
 
Intrucat, posibilitatatea contaminari Covid-19 inca exista, angajatorii, pe principiul instituirii de masuri privind promovarea imbunatatirii securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, pot sa reia multe din masurile aplicabile pe perioada starii de alerta:
 
  • Utilizarea mastii de protectie, ca si echipament individual de protectie, rezultata in urma reevaluarii riscurilor profesionale cu ocazia sedintelor de lucru, a cursurilor si worhshopurilor care se desfasoara in spatii inchise, unde participa mai multi salariati
  • Mentinerea distantarii si paravanelor dintre birouri;
  • Dezinfectarea balustradele, manerele usilor si ferestrelor din unitate, precum si alte zone intens folosite (minimum o data pe saptamana si de cate ori este necesar);
  • Aerisirea birourilor minimum o data de zi; 
  • Stabilirea unui program de verificare medicala mai frecventa, de catre medicii de medicina muncii, in special, a salariatilor care au fost contaminati Covid-19;
  • Reluarea triajului epidemiologic
 
Pentru ca aceste recomandari sa fie obligatorii, angajatorul ar trebui sa le reglementeze prin instructiuni proprii SSM care sa fie aduse la cunostinta salariatilor prin procesul de instruire.
 
Pentru situatii de contaminari, salariatii testate pozitivi vor ramane in carantina pentru perioada in care medicul de familie va stabili.
 
Nu mai exista cadru legal, pentru identificarea si carantinarea contactilor directi.
 
Pentru situatia in care creste numarul de contaminari la locul de munca, angajatorul are optiunea, unde este posibil, de a apela la telemunca sau munca la domiciliu.
 
Un raspuns valabil la data de 26.07.2022, realizat de expertii de la PortalSSM >>>
 
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]