"Intrebare: Tinand cont de numarul in crestere de cazuri COVID-19 ce trebuie sa faca un responsabil SSM. Care mai sunt ultimele actualizari in materie de covid: legislatie, masuri si recomandari pentru societate. Ce masuri trebuie luate cand sunt mai mult de 3 cazuri in societate."
In conditiile in care nu a mai fost prelungita starea de alerta la nivel national, toate masurile impuse in cadrul celor 3 (trei) anexe ale hotararilor de guvern privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si-au pierd aplicabilitatea.
Raman recomandarile Ministerului Sanatatii de a se utiliza masca de protectie in spatii publice aglomerate.
Intrucat, posibilitatatea contaminari Covid-19 inca exista, angajatorii, pe principiul instituirii de masuri privind promovarea imbunatatirii securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, pot sa reia multe din masurile aplicabile pe perioada starii de alerta:
- Utilizarea mastii de protectie, ca si echipament individual de protectie, rezultata in urma reevaluarii riscurilor profesionale cu ocazia sedintelor de lucru, a cursurilor si worhshopurilor care se desfasoara in spatii inchise, unde participa mai multi salariati
- Mentinerea distantarii si paravanelor dintre birouri;
- Dezinfectarea balustradele, manerele usilor si ferestrelor din unitate, precum si alte zone intens folosite (minimum o data pe saptamana si de cate ori este necesar);
- Aerisirea birourilor minimum o data de zi;
- Stabilirea unui program de verificare medicala mai frecventa, de catre medicii de medicina muncii, in special, a salariatilor care au fost contaminati Covid-19;
- Reluarea triajului epidemiologic
Pentru ca aceste recomandari sa fie obligatorii, angajatorul ar trebui sa le reglementeze prin instructiuni proprii SSM care sa fie aduse la cunostinta salariatilor prin procesul de instruire.
Pentru situatii de contaminari, salariatii testate pozitivi vor ramane in carantina pentru perioada in care medicul de familie va stabili.
Nu mai exista cadru legal, pentru identificarea si carantinarea contactilor directi.
Pentru situatia in care creste numarul de contaminari la locul de munca, angajatorul are optiunea, unde este posibil, de a apela la telemunca sau munca la domiciliu.
Un raspuns valabil la data de 26.07.2022, realizat de expertii de la
PortalSSM >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul dupa 24 de luni vechimeIntrebare: Am un angajat cu contract de munca de peste 24 de luni care a avut pana la 31.12.2024 salariu peste cel minim pe economie, adica 3900. Incepand cu data de 01.01.2025 putem sa-l aducem la minimul pe economie de 4050, chiar daca are peste 24 de luni de la data incheierii contractului individual de munca sau trebuie sa i acordam un salariu de baza superior salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Revizuire medicala. Incadrare in gradul III de invaliditateIntrebare: Suntem in situatia in care avem un angajat care are decizie medicala asupra capacitatii de munca si limitare de a lucra 4 ore /zi, grad de invaliditate 3, capacitate de munca pierduta la jumatate (are si certificat de incadrare in grad de handicap accentuat pana la data de 29.09.2025). Am redus programul la 4 ore /zi si salariul aferent celor 4 ore conform deciziei medicale. Va rog ma puteti ajuta cu urmatoarele raspunsuri: 1) exista posibilitatea legala de la lucra 8 ore daca angajatul doreste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<