Masuri COVID in afara starii de alerta. Ce masuri trebuie luate cand apar cazuri in cadrul unei companii?

masuri covidcovid cazuri la locul de munca
Masuri COVID in afara starii de alerta. Ce masuri trebuie luate cand apar cazuri in cadrul unei companii?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
"Intrebare: Tinand cont de numarul in crestere de cazuri COVID-19 ce trebuie sa faca un responsabil SSM. Care mai sunt ultimele actualizari in materie de covid: legislatie, masuri si recomandari pentru societate. Ce masuri trebuie luate cand sunt mai mult de 3 cazuri in societate."
 
In conditiile in care nu a mai fost prelungita starea de alerta la nivel national, toate masurile impuse in cadrul celor 3 (trei) anexe ale hotararilor de guvern privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si-au pierd aplicabilitatea.
 
Raman recomandarile Ministerului Sanatatii de a se utiliza masca de protectie in spatii publice aglomerate.
 
Intrucat, posibilitatatea contaminari Covid-19 inca exista, angajatorii, pe principiul instituirii de masuri privind promovarea imbunatatirii securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, pot sa reia multe din masurile aplicabile pe perioada starii de alerta:
 
  • Utilizarea mastii de protectie, ca si echipament individual de protectie, rezultata in urma reevaluarii riscurilor profesionale cu ocazia sedintelor de lucru, a cursurilor si worhshopurilor care se desfasoara in spatii inchise, unde participa mai multi salariati
  • Mentinerea distantarii si paravanelor dintre birouri;
  • Dezinfectarea balustradele, manerele usilor si ferestrelor din unitate, precum si alte zone intens folosite (minimum o data pe saptamana si de cate ori este necesar);
  • Aerisirea birourilor minimum o data de zi; 
  • Stabilirea unui program de verificare medicala mai frecventa, de catre medicii de medicina muncii, in special, a salariatilor care au fost contaminati Covid-19;
  • Reluarea triajului epidemiologic
 
Pentru ca aceste recomandari sa fie obligatorii, angajatorul ar trebui sa le reglementeze prin instructiuni proprii SSM care sa fie aduse la cunostinta salariatilor prin procesul de instruire.
 
Pentru situatii de contaminari, salariatii testate pozitivi vor ramane in carantina pentru perioada in care medicul de familie va stabili.
 
Nu mai exista cadru legal, pentru identificarea si carantinarea contactilor directi.
 
Pentru situatia in care creste numarul de contaminari la locul de munca, angajatorul are optiunea, unde este posibil, de a apela la telemunca sau munca la domiciliu.
 
Un raspuns valabil la data de 26.07.2022, realizat de expertii de la PortalSSM >>>
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri covidcovid cazuri la locul de munca

Data aparitiei: 26 Iulie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Masuri COVID in afara starii de alerta. Ce masuri trebuie luate cand apar cazuri in cadrul unei companii? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]