Va reamintim ca, potrivit Ordinului 2634/2015, fiecare entitate poate adapta, in functie de necesitati, modelele documentelor financiar-contabile.
De asemenea, circuitul documentelor financiar-contabile si numarul de exemplare al acestora se stabilesc prin proceduri proprii privind organizarea si conducerea contabilitatii, aprobate de administratorul entitatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii respective.
Aceste aspecte sunt prevazute de articolul 4 din Ordinul mai sus mentionat.
Dar cine va semna intotdeauna statele de plata in cadrul unei companii cu departament HR?
"Intr-o companie in care departamentul de resurse umane calculeaza, prin specialisti de resurse umane sau economisti (dupa caz), salariile angajatilor si, de asemenea, intocmeste actele de salarii aferente (stat de plata, centralizator etc.), cine, potrivit legii, trebuie sa semneze aceste documente (cel care le intocmeste si administratorul companiei, directorul de resurse umane si administratorul companiei ...)?"
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Procedura completa de evaluare a angajatilor
Raspunsul specialistilor:
Conform Anexei 2 la Ordinul 2634/2015 privind documentele financiar-contabile:
Statul de salarii se semneaza, pentru confirmarea exactitatii calculelor, de catre persoana care determina salariul cuvenit si intocmeste statul de salarii.
In mod similar si in alte situatii documentele se semneaza pentru confirmarea exactitatii datelor de persoane care le intocmeste.
De asemenea, documentele se semneaza de persoana care reprezinta societatea (director, administrator) pentru insusirea continutului acestora de catre societate.
Un raspuns valabil la data de 19.01.2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>