Angajare cu CI expirat. Care este temeiul legal pentru prelungirea valabilitatii?

Isabela Alexe
Isabela Alexe
17 Ianuarie 2022
17 Ianuarie 2022
Isabela Alexe
Isabela Alexe
angajare buletin expiratbuletin expirat perioada de alertalegea 55/2020
Angajare cu CI expirat. Care este temeiul legal pentru prelungirea valabilitatii?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Intrebare: Am primit pentru angajare Cartea de identitate care a expirat in luna iulie 2021. Titularul cartii spune ca a fost la politie si i s-a transmis ca poate sa mai stea inca un an asa datorita pandemiei. Va rog frumos sa imi spuneti daca este in regula si este legal sa facem angajarea cu CI expirat si care este temeiul legal".
 
 
Raspunsul specialistilor de la Rentrop & Straton:
 
 
Va reamintim ca, potrivit art. 4 alin. (5) din Legea 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, valabilitatea documentelor eliberate de institutiile si autoritatile publice, precum si de entitatile private autorizate conform legii de mentin pe toata perioada starii de alerta, precum si pentru o perioada de 90 de zile de la incetarea acestei stari.
 
Prin exceptie in cazul dovezilor inlocuitoare ale permiselor de conducere - cu drept de circulatie, se mentine numai valabilitatea celor emise in temeiul art. 111 alin. (1) lit. b), alin. (4) sau (5) din OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe toata perioada starii de alerta, precum si pentru o perioada de 10 zile de la incetarea acestei stari. 
 
Pentru aceeasi perioada se mentine si valabilitatea prelungirii dreptului de circulatie, dispusa de procuror sau de instanta de judecata potrivit art. 111 alin. (6) din OUG 195/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
In concluzie, cartea de identitate fiind un document eliberat de o institutie publice isi pastreaza valabilitatea pe toata perioada starii de alerta si pentru 90 de zile de la incetarea acesteia.
 
Un raspuns valabil la data de 2.12.2021, oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>
 
 


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]