Mai multe acte normative si directive europene au fost publicate si au intrat in vigoare avand ca obiectiv asigurarea unor conditii adecvate de munca si o protectie sociala corespunzatoare pentru conducatorii auto, pe de o parte, si conditii adecvate pentru intreprinderi si de concurenta loiala pentru operatori, pe de alta parte.
Urmatoarele acte normative privind domeniul transportului rutier au fost publicate, pe 31 iulie, in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene:
1. Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 in ceea ce priveste cerintele minime referitoare la duratele de conducere zilnice si saptamanale maxime, pauzele minime si perioadele de repaus zilnic si saptamanal si a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 in ceea ce priveste pozitionarea prin intermediul tahografelor
Prezentul regulament intra in vigoare in a douazecea zi de la data publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Cu toate acestea, articolul 1 punctul 15 si articolul 2 punctul 12 se aplica de la 31 decembrie 2024. Prezentul regulament este obligatoriu in toate elementele sale si se aplica direct in toate statele membre.
2. Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 si (UE) nr. 1024/2012 in vederea adaptarii acestora la evolutiile sectorului transportului rutier
Prezentul regulament intra in vigoare in a douazecea zi de la data publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Se aplica de la 21 februarie 2022. Prezentul regulament este obligatoriu in toate elementele sale si se aplica direct in toate statele membre.
3. Regulamentul (UE) 2020/1056 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 iulie 2020 privind informatiile electronice referitoare la transportul de marfuri
Prezentul regulament intra in vigoare in a douazecea zi de la data publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Se aplica de la 21 august 2024. Cu toate acestea, articolul 2 alineatul (2), articolul 5 alineatul (4), articolul 7, articolul 8, articolul 9 alineatul (2) si articolul 10 alineatul (2) se aplica de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament. Prezentul regulament este obligatoriu in toate elementele sale si se aplica direct in toate statele membre.
4. Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European si a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE si la Directiva 2014/67/UE privind detasarea conducatorilor auto in sectorul transportului rutier si de modificare a Directivei 2006/22/CE in ceea ce priveste cerintele de control si a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012
Prezenta directiva intra in vigoare in ziua urmatoare datei publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Prezenta directiva se adreseaza statelor membre.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Repausul zilnic. Munca in ture vs munca in schimburiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu o clarificare legata de programul de lucru in ture. Pentru salariatii care lucreaza in ture, este permis ca intr-o saptamana sa aiba mai mult de 40 de ore de lucru, iar in saptamana urmatoare mai putine, astfel incat media orelor lucrate intr-o perioada de referinta sa nu depaseasca 40 de ore pe saptamana? De asemenea, as dori sa stiu: Cum trebuie specificat acest aspect in contractul individual de munca, se mentioneaza obligatoriu 40 de ore pe saptamana sau se poate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cetatean ucrainean. Prelungire contract incheiat pe durata determinataIntrebare: Un cetatean ucrainian, posesor al unui permis de sedere pentru beneficiarii protectiei temporare emis la data de 16.04.2024, incadrat cu CIM pe perioada determinata de 1 an pana la 3.12.2025. Care este durata maxima de timp cu care ar putea fi prelungit contractul individual de munca in baza acestui permis de sedere?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<