Angajatorul trebuie sa intocmeasca anumite documente si sa parcurga unele etape obligatorii pentru acordarea de
somaj tehnic angajatilor.
Raspunsul specialistului:
1. Mai intai se intocmeste nota de fundamentare pentru aplicarea masurii intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motoive economice, tehnologice, structurale sau similare conform art. 51 alin. (1) lit c) din Codul muncii.
2. Apoi, conform Legii 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor se intocmeste notificarea de informare si consultare a angajatilor.
3. Se incheie procesul-verbal cu reprezentantii salariatilor sau reprezentantii sindicatelor vanad ca obiect convocarea acestora.
4. Se intocmeste decizia angajatorului de aplicare a masurii de suspendare a activitatii pentru somaj tehnic.
5. Se intocmeste decizia individuala de suspendare a contractului individual de munca a fiecarui salariat care intra in somah tehnic.
6. Daca incetarea suspendarii are loc anterior termenului pentru care a fost suspendat contractul individual de munca, se intocmeste decizie de incetare suspedare.
7. Pentru plata indemnizatiei din bugetul asigurarilor sociale pentru somaj, angajatorul depunse prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a muncipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social urmatoarele documente:
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de
b) o declaratie pe propria raspundere si
c) lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.