Angajatorul trebuie sa intocmeasca anumite documente si sa parcurga unele etape obligatorii pentru acordarea de
somaj tehnic angajatilor.
Raspunsul specialistului:
1. Mai intai se intocmeste nota de fundamentare pentru aplicarea masurii intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motoive economice, tehnologice, structurale sau similare conform art. 51 alin. (1) lit c) din Codul muncii.
2. Apoi, conform Legii 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor se intocmeste notificarea de informare si consultare a angajatilor.
3. Se incheie procesul-verbal cu reprezentantii salariatilor sau reprezentantii sindicatelor vanad ca obiect convocarea acestora.
4. Se intocmeste decizia angajatorului de aplicare a masurii de suspendare a activitatii pentru
somaj tehnic.
5. Se intocmeste decizia individuala de suspendare a contractului individual de munca a fiecarui salariat care intra in somah tehnic.
6. Daca incetarea suspendarii are loc anterior termenului pentru care a fost suspendat contractul individual de munca, se intocmeste decizie de incetare suspedare.
7. Pentru plata indemnizatiei din bugetul asigurarilor sociale pentru somaj, angajatorul depunse prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a muncipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social urmatoarele documente:
a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de
b) o declaratie pe propria raspundere si
c) lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.