Ministerul Economiei deruleaza in prezent mai multe analize pentru a modifica si dezvolta programul Start-Up Nation pentru simularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii (IMM), cel de dezvoltare a activitatii comerciale, produse si servicii, precum si programul pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in sectorul IMM-urilor.
"Am modificat si lucram in continuare la modificarea programului Start-Up Nation pentru simularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii. Repunem pe picioare programul de dezvoltare a activitatii comerciale, produse si servicii, programul pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in sectorul IMM-urilor si programul national multianual de microindustrializare. Toate acestea sunt deja cu tot ceea ce inseamna aparatul birocratic din spate gata. Asteptam sa vedem de cati bani dispunem. Avem de asemenea programul national multianual pentru sustinerea artizanatului. Iar la programul Start-Up Nation, lucrurile sunt relativ clare, pentru ca pe langa faptul ca incercam sa digitalizam, sa informatizam partea asta de noi intreprinderi care pot sa apara, incercam sa punem in practica o crestere a capacitatii manageriale a celor care vor infiinta aceste societati, incercam chiar sa dam mai multi bani, daca vom avea, din fonduri europene", a declarat, sambata, secretarul de stat in Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Liviu Rogojinaru, potrivit Agerpres, in cadrul unei emisiuni TV.
Conform aceleiasi surse, la inceputul lunii februarie, oficialul de la Economie afirma ca programul Start-Up Nation din acest an va avea un buget de circa un miliard de lei, din care vor putea primi finantare circa 5.000 de firme.
In ce priveste noile modificari vizate, a fost mentionata procedura de cofinantare a proiectelor. De asemenea, s-a facut referire si la faptul ca solicitantii pot sa fie obligati sa faca dovada ca au urmat un curs de specialitate, cu exceptia celor care sunt deja economisti sau ingineri.
Conform datelor oficiale, la prima editie din 2018 a programului au fost depuse peste 19.200 de planuri de afaceri, iar in editia a doua 33.514.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Posibilitate continuare activitate. Pensie limita de varstaIntrebare: Avem un angajat (nascut la data de 09.08.1962.), pentru care am primit de la Casa Teritoriala de Pensii o informare legata de decizia de admitere privind acordarea pensiei pentru limita de varsta, data emiterii deciziei de pensionare fiind 10.01.2025. Angajatul doreste sa lucreze in continuare. Intrebarea noastra este suntem obligati sa desfacem CIM? Daca da, cu ce data? Dupa desfacerea CIM putem sa reangajam fara ca dl. in cauza sa nu piarda pensia? Am avea nevoie urgent de un raspuns!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CIM cu clauza de telemunca. Act aditional de modificare telemunca hibridIntrebare: Avem situatia urmatoare: - cim actual cu clauza de telemunca - Recent ni s-a impus lucrul de la birou 3 zile pe saptamana (conditiile impuse: WFO minim 3 zile/saptamana, Luni este munca de la birou, Fara zile consecutive de lucru de acasa) Care este cel mai corect mod de a implementa in contractul de munca acest nou regim hibrid? este obligatoriu sa facem act aditional sau este suficienta o decizie interna? Care este cea mai corecta formulare pentru noua clauza de regim hibrid in CIM?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<