Procedura de infiintare/inchidere firma ar putea fi simplificata

Isabela Alexe
Isabela Alexe
07 Septembrie 2021
07 Septembrie 2021
Isabela Alexe
Isabela Alexe
memorandum ministerul economieiprocedura infiintare firmaprocedura inchidere firmasimplificare infiintare firma
Procedura de infiintare/inchidere firma ar putea fi simplificata
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Un memorandum publicat recent de Ministerul Economiei propune, pe langa alte masuri de debirocratizare si sustinere a mediului de afaceri autohton, si simplificarea procesului de infiintare a societatilor comerciale, precum si procedura de inchidere a unei firme. 
 
Conform memorandumului, procesul de infiintare a societatilor comerciale este inca birocratic si consumator de resurse, chiar daca s-au facut progrese in acest domeniu. Avand in vedere dificultatea procedurii de infiintare a unei societati si birocratia presupusa, precum si prevederile Programului de Guvernare 2020 - 2024, se impune simplificarea si digitalizarea procedurii de infiintare. 
 
 
Se considera, in plus, ca este necesara dematerializarea sediului social si introducerea identitatii electronice a firmelor (adresa de corespondenta a unui agent economic sau a unei PFA sa poata fi o adresa electronica sau o adresa fizica). 
 

Iata propunerile concrete de simplificare a procesului de infiintare firma:

 
- fluidizarea procedurii de inregistrare a firmelor in 24 de ore;
 
- eliminarea specimenului de semnatura dat in fata notarului public sau in fata functionarului ONRC - art.18, alin.(2) si (3) din Legea nr.26/1990.
 
- eliminarea declaratiilor date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (verificarea cazierului judiciar pentru fondatori/administratori/cenzori se face deja, ONRC avand acces la cazierul judiciar si verificarea cazierului fiscal se poate face direct in bazele de date ale ANAF) - art.36, alin.2, lit.(f) din Legea nr.31/1990.
 
- recunoasterea sediului social virtual si confirmarea identitatii prin mijloace video;
 
- actualizarea actelor normative care reglementeaza infiintarea firmelor.
 

Simplificarea inchiderii firmelor

 
In ce priveste simplificarea inchiderii firmelor, se mentioneaza, in memorandumul amintit, ca in cazul societatilor comerciale infiintate deja, daca asociatii decid inchiderea acestora, procedura de dizolvare si lichidare simultana voluntara dureaza foarte mult, din cauza termenelor lungi, ajungandu-se in practica, in situatia in care o societate este radiata din Registrul Comertului dupa aproximativ 90 de zile de la dizolvarea voluntara.
 
Propunerile concrete in aceasta privinta sunt:
 
    • reducerea termenului de publicare de catre ONRC in Monitorul Oficial a rezolutiei privind dizolvarea si lichidarea voluntara a societatilor comerciale, termen de la care se calculeaza cele 30 de zile de opozitie pentru creditori. in prezent publicarea in Monitorul Oficial a rezolutiei de aprobare a hotararii de dizolvare si lichidare simultana se face de catre ONRC foarte tarziu, uneori intre 10 si 15 zile de la aprobarea acesteia. 
 
    • reducerea termenului de opozitie de 30 de zile de la publicarea rezolutiei in Monitorul Oficial (termenul de verificare de catre ANAF sau alti creditori, in ceea ce priveste inexistenta unor datorii ale contribuabilului), de la 30 de zile, la 15 zile;
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]