Certificatele de Situatie de Urgenta: Noi prevederi pentru sprijinirea IMM-urilor pe perioada starii de urgenta

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
31 Martie 2020
31 Martie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
somaj tehniccertificat de situatie de urgentaprevederi imm-uri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, Guvernul a adoptat noi masuri economice in domeniul protectiei sociale destinate mediului de afaceri din Romania.
 
Actele normative adoptate de Executiv reglementeaza si unele aspecte legate de Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU).
 
Astfel, Guvernul a stabilit, prin OUG 32/26.03.2020 privind modificarea si completarea OUG 30/2020, ca Certificatele de Situatie de Urgenta NU mai sunt necesare pentru obtinerea somajului tehnic pentru salariatii angajatorilor care isi reduc sau isi intrerup activitatea ca urmare a efectelor epidemiei de SARS-CoV-2.

 
 
Somajul tehnic va fi obtinut in urma depunerii, de catre angajator, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului.
 
De asemenea, tot pentru sustinerea activitatii companiilor pe perioada crizei cauzate de coronavirus, a fost adoptata de Guvern Ordonanta de Urgenta 33/26.03.20220 privind unele masuri fiscale.
 
Potrivit acestui act normativ, prin Certificatul de Situatii de Urgenta (CSU), se constata, in baza declaratiilor pe propria raspundere a reprezentantilor legali ai operatorilor economici, diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta.
 
”In urma mai multor discutii pe marginea eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta (CSU) am propus sa facem o serie de completari utile si necesare. Astfel ca am introdus si criteriul diminuarii veniturilor prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020. Pentru asta este necesar sa modific ordinul cu privire la Certificatele de Situatii de Urgenta si in cel mai scurt timp aplicatia va fi online. Reamintesc ca NU mai este nevoie de certificat de situatie de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic”, a declarat ministrul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri Virgil Popescu.
 
Certificatele de Situatie de Urgenta au ca scop sustinerea operatorilor economici in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea, in conditiile legii, de facilitati de creditare, masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, ca urmare a impactului economic, financiar si social asupra activitatii acestora, determinat de raspandirea coronavirusului SARS–CoV-2: amanarea la plata pentru serviciile de utilitati, invocarea de forta majora (doar pentru IMM-uri).
 
Subliniem faptul ca certificatele de situatie de urgenta NU MAI SUNT NECESARE pentru obtinerea somajului tehnic.
 
Pentru obtinerea somajului tehnic trebuie depuse urmatoarele documente la ANOFM, in format electronic: 
 
De catre angajatori: Cerere semnata si datata de catre angajator si Declaratie pe propria raspundere si lista angajati aflati in somaj tehnic. In Declaratie li se va cere sa certifice faptul ca informatiile sunt adevarate si li se va prezinta consecinta juridica a prezentarii unor informatii false. Raspunderea este a angajatorului/persoanei care depune Cererea.
 
 Cererile pot fi depuse la ANOFM astfel:
 
Incepand cu 1 aprilie pentru perioada 16-31 martie.
Incepand cu 1 mai pentru perioada 1 aprilie-16 aprilie.
 
Angajatorii care depun documentele la ANOFM primesc banii in termen de 15 zile de la depunerea documentelor, iar obligatia acestora este ca in termen de 3 zile sa plateasca sumele primite angajatilor aflati in somaj tehnic.

Sursa: Ministerul Economiei

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]