legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

SSM: Cine trebuie sa tina evidenta echipamentului individual de protectie

echipament de protectie ssmresponsabil echipament protectie
Incepem prin a mentiona ca una dintre activitatile de prevenire si protectie desfasurate de catre personalul desemnat din cadrul intreprinderii si/sau al unitatii (lucratori desemnati) este reprezentata de identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare pentru posturile de lucru din intreprindere si intocmirea necesarului de dotare a lucratorilor cu echipament individual de protectie, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca.


"Cine trebuie sa tina evidenta (periodicitatea) echipamentului individual de protectie pentru un numar de 500 persoane?
Exista un normativ de acordare a EIP, cu duratele stabilite?",
se intreba cineva pe PortalSSM.ro.

Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Identificarea echipamentelor individuale de protectie implica faptul ca s-au evaluat riscurile existente si s-au stabilit echipamentele individuale de protectie necesare pe fiecare post de lucru.

De asemenea, trebuie efectuata identificarea echipamentelor individuale de protectie necesare atat pentru activitatile normale, cat si pentru situatiile exceptionale, de exemplu la stingerea incendiilor, salvarea unor persoane, interventii in caz de deversari de substante corozive sau toxice sau in caz de emisii de noxe in cantitati mari, interventii in spatii inchise unde poate aparea deficit de oxigen etc.

Se vor completa o serie de documente, cum ar fi:
  •     tabele pentru evaluarea riscurilor in vederea selectionarii echipamentelor individuale de protectie, intocmite pentru fiecare loc de munca/post de lucru;
  •     liste interne de acordare a echipamentelor individuale de protectie pe fiecare loc de munca, completate cu caracteristicile echipamentelor individuale de protectie.

Lista orientativa a EIP este prezentata in HG nr. 1048/2006 privind cerintele minime de securitate si sanatate pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor individuale de protectie la locul de munca. Trebuie achizitionate numai echipamente individuale de protectie insotite de declaratii de conformitate CE conform HG 115/2004.
 
Prin Ordinul nr. 225/1995 fusese aprobat un Normativ-cadru de acordare si utilizare a EIP, dar dupa aparitia Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca acesta a fost abrogat.

Perioada de utilizare a EIP poate fi furnizata de producator sau in functie de perioada normala de amortizare contabila. Oricum, un EIP nou se acorda in cazul degradarii sau pierderii calitatilor sale de protectie indiferent de termenul precizat.
 
Obligatia controlului utilizarii EIP de catre salariati este in sarcina conducatorilor locurilor de munca asa cum sunt stabiliti in organigrama societatii.

De asemenea, personalul desemnat sa se ocupe cu activitatile de prevenire si protectie este obligat sa efectueze controalele interne la locurile de munca, unde poate constata modalitatea de acordare si utilizare a EIP, cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si asupra masurilor propuse.
 
Pentru stabilirea responsabilitatilor referitoare la gestionarea EIP se recomanda elaborarea unei proceduri de acordare a EIP care sa cuprinda urmatoarele etape:


    evaluarea riscurilor in vederea acordarii...citeste continuarea pe PortalSSM >>>




 

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
echipament de protectie ssmresponsabil echipament protectie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 26 Februarie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: Cine trebuie sa tina evidenta echipamentului individual de protectie Nota: 3.2 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariata revenita din CCC. Modificare functie. Incetare CIM in perioada de probaIntrebare: O salariata revine din concediu crestere copil pana la 2 ani pe postul suspendat. Angajatorul ii propune un alt post in alt departament, salariata accepta. Se poate pune perioada de proba pentru noua pozitie? In aceasta situatie pot sa ii incetez contractul dupa perioada de proba? sau trebuie sa respect cele 6 luni de la revenirea din suspendare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Nerespectarea obligatiilor din informare la angajare. ConsecinteIntrebare: In cazul in care unui salariat i s-a precizat in Informarea prealabila angajarii ca, dupa 6 luni de activitate, va primi o marire salariala, dar nu a fost precizat in contractul individual de munca, care ar fi sanctiunea pe care angajatorului ar putea-o primi ca urmare a nerespectarii acordarii maririi? In plus, prin procedura interna, dupa cele 6 luni de activitate, salariatului i s-a intocmit de catre superiorul direct o evaluare conform careia nu a acumulat suficienta experienta si nu isi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]