Aceasta declaratie a fost facuta de presedintele Blocului National Sindical (BNS), Dumitru Costin care sustine ca din 120 de tari monitorizate, in care exista un sistem de securitate sociala dezvoltat, niciuna nu a lasat plata contributiilor sociale exclusiv "in carca salariatului". Acest mod de plata ar putea fi adoptat in curand in Romania.
CAS si CASS, de la angajator la angajat. Ce se va petrece cu salariile nete ale angajatilor, se vor diminua?
Ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu a recunoscut recent, in cadrul unei emisiuni televizate, ca trecerea contributiilor sociale si de sanatate la angajat poate afecta veniturile nete ale acestora.
Asa se face ca ministrul a declarat, in mod indirect, ca salariile ar putea scadea, ca urmare a acestei masuri...citeste mai multe aici >>>
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Presedintele BNS a mai adus in discutie alt aspect interesant, in ceea ce ii priveste pe angajati. In acest moment, exista deja trei tari in care sistemul de securitate sociala este asigurat in intregime de angajator. Este vorba despre Islanda, Rusia si Ucraina, informeaza Agerpres.
Dumitru Costin a mai declarat, in cadrul unei conferinte de presa, ca masura transferarii contributiile sociale integral in sarcina angajatului, care se va aplica in Romania de la 1 ianuarie 2018 incalca mai multe conventii internationale, recomandari ale Organizatiei Internationale a Muncii sau directive europene:
In momentul de fata, contributiile sociale sunt suportate in proportie de 42% de catre angajat si 58% de catre angajator. Incepand cu anul viitor contributiile sociale ar putea fi platite exclusiv de angajat.
"BNS propune pastrarea actualului sistem de securitate sociala, pastrarea mecanismului actual de finantare si identificarea, impreuna cu partenerii sociali, de catre Guvern, impreuna cu patronate si sindicate, a acelui pachet de masuri care sa duca la cresterea sustenabilitatii sistemului, dar si a gradului de adecvare a prestatiilor. De asemenea, o a doua teza majora, asupra careia atragem atentia, este nevoia de modificare, in regim de urgenta, a legii evaziunii fiscale si a Codului Fiscal, conform deciziei CCR 363/2015, respectiv reintroducerea raspunderii penale pentru retinerea si nevirarea impozitelor cu retinere la sursa si concomitent completarea Codului Fiscal, prin indicarea, in mod concret, a impozitelor, taxelor, contributiilor cu retinere la sursa", concluzioneaza presedintele BNS.