Demisie sau anomie?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
25 Iulie 2016
25 Iulie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
demisieretentie angajatimediu organizational
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista doar un singur motiv bun pentru a distruge relatii si a demisiona de la locul de munca – imposibilitatea cresterii personale in circumstantele existente, spune Mihail Litvak, psihoterapeut si psiholog.

Atunci, ce-ar fi sa privim motivul de a demisiona „doar pentru ca vreau sa vad cum e in alta parte” ca pe o forma de anomie profesionala? Am putea sa ne gandim la acest motiv din perspectiva rasfrangerii modificarilor sociale la nivelul psihicului? Ce am putea face pentru a inlatura starea de anomie a lui Durkheim din organizatie?

Am putea regandi organizatia din perspectiva intaririi valorilor, a capacitatii de a investi putere reala valorizarii competentelor umane astfel incat angajatii sa se regaseasca in valorile organizatiei? Sa doreasca sa depuna efort, depasindu-si mereu limitele, chiar iesind din zona de confort, organizatia dand in schimb crestere continua.

Desigur, pentru a se intampla astfel, este nevoie si de un nivel cel putin mediu al sentimentului de eficienta personala a angajatului. Acest sentiment este si el influentat la randu-i de interactiunea dintre convingerile si actiunile sale, nivelul de incredere si mediul in care actioneaza.
Sentimentul de eficienta personala se creste cu rabdare si implicare. Prin adoptarea unor comportamente invatate. Cu rabdare si implicare. Se invata prin setarea si atingerea unor obiective puternice. Acestea se pot atinge prin ruperea lor in obiective mici si usor de atins. Acest comportament este un plus pe doua planuri. Atat pentru angajat, cat si pentru angajator. Persoanele care poseda un puternic sentiment de eficienta, acelea care sunt animate de perseverenta pentru a reusi sa atinga un obiectiv pentru motivul sau intrinsec, sunt mai motivate si rezistente la frustrare, dau dovada de rabdare si de un grad mai mare de reusita.

Mediul organizational este un un fel de regina a tablei de sah. Daca nu-l pastrezi si aperi bine, pierzi tot. El seteaza personalitatea angajatilor care vor fi atrasi spre tine. El seteaza rata de retentie din firma. Sustine comportamentele eficiente pentru individ si firma, le descurajeaza pe cele ineficiente. In cel mai bun caz. Sau, din contra. Daca nu e clar structurat, va atrage personalitati pentru care nu esti pregatit sa oferi variante de crestere, iar acei oameni vor pleca, iar tu te vei intreba din nou de ce vor sa vada cum e in alta parte. Este un mediu structurat si sigur? Si ofera posibilitate continua de dezvoltare? L-ai selectat atent pe angajat? Evaluarea angajatilor este una motivanta pentru autodepasire sau abia astepti sa il certi cand il prinzi la evaluare?
Intrebarile bune aduc raspunsuri bune. Ce scapa angajatorului? Ce scapa evaluarii? In ce punct?

Carmen Dolores Gosa

NOUTATI din Legislatia muncii

Pregatiti-va sa radeti cu lacrimi!


Savurati cele 12 caricaturi absolut dementiale
prezentate in Calendarul Vesel al Managerului HR 2025!


Vedeti AICI Caricaturile >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]