Specialistii PortalCodulMuncii.ro precizeaza faptul ca in cadrul oricarei companii, pozitia de consilier juridic este una cheie.
Pentru o astfel de pozitie trebuie sa angajam persoane ce detin competente si abilitati clare, incontestabil facute pentru atributiile ce le revin.
Cateva dintre atributiile ce revin consilierilor juridici, conform PortalCodulMuncii.ro:
- sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activita?i care nu sunt cuprinse in atribu?iile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
- sa se preocupe de conceperea si administrarea programelor de dezvoltare profesionala
- sa formuleze raspunsuri legale la solicitari ale autoritatilor statului sau ale altor persoane fizice sau juridice
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
- sa furnizeze servicii de consiliere juridica celorlalte structuri organizatorice din societate
- sa comunice proactiv cu managerii implicati in procesul de recrutare si selectie si determina cerintele speciale ale pozitiilor vacante
- sa se asigure ca a angajatul a inteles toate informatiile cuprinse in fisa de post si profilul candidatului, primite de la managerul angajator;
- sa asigure asistenta juridica pentru societate in fata oricaror organe jurisdictionale;
- sa urmareasca aparitia actelor normative si aduce la cunostinta conducerii obligatiile ce revin societatii
- sa intocmeasca formalitatile prevazute de lege in cazul modificarii actului constitutiv, asigurand inregistrarea documentelor la Oficiul Registrului Comertului;
- sa se asigure ca monitorizeaza hotararile judecatoresti rezultate in urma solutionarii litigiilor instrumentate, susceptibile de executare silita, in vederea legalizarii si demararii demersurilor specifice pentru recuperarea sumelor de bani datorate societatii
- sa vizeze pentru legalitate deciziile emise de conducerea societatii
- sa avizeze toate documentele cu caracter de norme si regulamente care reglementeaza activitatea
- sa participe la negocierea contractului colectiv de munca;
- sa participe la elaborarea Regulamentului intern, aducand la cunostinta conducerii dispozitiile legale care trebuie respectate in acest caz;
- sa participe la negocierea contractelor in care urmeaza sa devina parte si elaboreaza proiecte de astfel de contracte;
- sa urmareasca respectarea legalitatii in cazul incheierii, modificarii si desfacerii contractelor individuale de munca;
- sa completeze si sa opereze modificari in Registrul general de evidenta al angajatilor, daca este cazul
- sa aiba capacitatea de organizare a locului de munca
- sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
- sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fa?a de toate persoanele cu care vine in contact;
Si nu numai! Aflati mai multe informatii pe PortalCodulMuncii.ro