Documente pentru acordarea primelor ocazionale

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
28 Mai 2015
28 Mai 2015
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
prime anualeprime documente justificative
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce documente se vor intocmi in momentul in care angajatorul acorda prime ocazionale. Sa presupunem ca sunt prime care se acorda de doua ori pe an. Care vor fi documentele pe care le vom realiza?

Raspunsul specialistilor:

Plecam de la faptul ca unul dintre elementele contractului individual de munca este salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul. Or, primele acordate salariatilor reprezinta un element constitutiv al veniturilor salariale.


Cu toate acestea, salariul individual se stabileste prin negocieri individuale intre angajator si salariat.

Nu uitam faptul ca primele se mentioneaza in contractul individual de munca.

Situatia expusa poate fi rezolvata prin mentionarea in contractul individual de munca a urmatoarei clauze: Salariatul beneficiaza de prime in functie de posibilitatile financiare ale societatii sau Salariatul beneficiaza de prima daca situatia financiara a
societatii permite acordarea acesteia.

O astfel de clauza este pe deplin valabila intrucat angajatorul isi poate rezerva dreptul de a acorda anumite prime daca situatia financiara permite.

In modelul-cadru al contractului individual de munca, aprobat prin OMMSS 64/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, lit. J, care stabileste salarizarea, se prevad urmatoarele elemente:

1. Salariul de baza lunar brut: ...lei
2. Alte elemente constitutive:
a) sporuri ... ;
b) indemnizatii ... ;
b1) prestatii suplimentare in bani .......;
b2) modalitatea prestatiilor suplimentare in natura ...........;
c) alte adaosuri: bonusul dupa cum urmeaza: (aici puteti specifica modul de calcul al bonusurilor; exemplu: x% din vanzari daca vanzarile ating un prag de xx lei etc.)

Prin urmare, salariul individual se stabileste prin negocieri individuale intre angajator si salariat si este prevazut ca element distinct in contractul individual de munca.

Adaosurile la salariul de baza, asa cum sunt (bonusurile) de care beneficiaza salariatii in functie de realizarea obiectivelor stabilite vor fi mentionate in caseta denumita alte adaosuri si reprezinta elemente accesorii ale salariului ce se acorda conform celor convenite de parti in contractul individual de munca (CIM) sau actul aditional la acesta.

Angajatorul nu inregistreaza in Revisal aceste adaosuri la salariu ci doar le specifica in contractul individual de munca.

Sursa: PortalCodulMuncii.ro




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]