Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, ca si de catre entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care se desfasoara activitate, cat si pe perioada in care se beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate pentru:
– platitorii de venituri pentru persoanele care realizeaza venituri cu retinere la sursa (drepturi de proprietate intelectuala, conventii civile etc.);
– persoanele asimilate angajatorului, respectiv
– orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.
"Cum se declara in D112 un salariat care isi inceteaza activitatea in cursul lunii si este reangajat in aceeasi luna. Un exemplu, si-a incetat activitatea in 07.12.18 iar in 21.12.18 s-a reangajat. Ce se mentioneaza la rubrica - data angajare si la rubrica - data plecare si cum declar veniturile de la ambele in decl.112?"
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Instructiunile de completare a formularului privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aprobate prin OMFP 1209/999/180/2018 stabilesc urmatoarele:
SECTIUNEA B Se completeaza numai daca salariatul nu se incadreaza la sectiunea A (a avut mai multe contracte de munca la acelasi angajator sau a avut concedii medicale ori a lucrat in conditii diferite de munca sau a beneficiat de indemnizatii ori de motive de scutire).
B.1. Contract/Contracte de munca sau/si somaj tehnic beneficiar de scutire
ATENTIE!
In situatia in care asiguratul are mai multe contracte de munca incheiate cu angajatorul respectiv sau persoana fizica se incadreaza in mai multe tipuri de asigurat, se va completa cate o inregistrare pentru fiecare contract incheiat de asigurat cu angajatorul respectiv sau pentru fiecare tip de asigurat.
Asadar, pentru persoana care in perioada de raportare are mai multe contracte de munca se va completa cate o inregistrare pentru fiecare contract.
In Anexa nr.1.2 Anexa asigurat a Formularului 112 se alege Sectiunea B, se completeaza datele solicitate la B.1. Contract/Contracte de munca sau/si somaj tehnic beneficiar de scutire, Randurile 1-11 pentru primul contract individualde munca (Tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca – 1 „Salariat”), se bifeaza ADAUGA SECTIUNE B 1 iar in Sectiunea B1 astfel adaugata se completeaza datele referitoare la cel de-al doilea contract.
In formularul 112 Casetele "Data angajare" si "Data plecare" se completeaza numai pentru sistemul de asigurari sociale de sanatate.
IMPORTANT!
Avand in vedere ca data la care inceteaza primul contract de munca si data la care incepe activitatea in baza celui de-al doilea contract sunt in aceeasi luna consideram ca nu se completeaza caseta Data plecare iar in caseta Data angajare se mentine data angajarii in baza primului contract.
Raspuns oferit de catre specialistii de la PortalCodulMuncii >>>