Maniera de abordare generala a oricarei evaluari de risc profesional trebuie sa indeplineasca criteriile prevazute in Legea nr. 319/2006. Aceasta lege introduce masuri pentru a incuraja imbunatatirea securitatii si sanatatii lucratorilor la locul de munca:
- art. 7 din Legea nr. 319/2006 se refera la anumite obligatii generale ale angajatorilor si prevede ca implementarea masurilor legate de riscurile profesionale sa respecte principiile generale de prevenire;
- art. 12 din Legea nr. 319/2006 prevede intocmirea de documente.
Evaluarea riscurilor in forma scrisa nu se realizeaza doar pentru a arata autoritatilor competente ca s-a indeplinit o obligatie legala. Aceasta permite partenerilor interni (lucratori, CSSM etc.) sa afle constatarile facute si sa urmareasca realizarea masurilor de prevenire stabilite in urma procedurii de evaluare a riscurilor.
O abordare mai specifica ar arata ca evaluarea riscurilor intr-o unitate trebuie sa fie destul de cuprinzatoare. Motivul? Oferirea unor solutii alternative in ce priveste combaterea riscurilor profesionale (de preferat la sursa) si pentru stabilirea unei ierarhizari si prioritizari a masurilor de prevenire.
Legis Plus Legislatia Muncii
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Info
Luand in considerare ca o evaluare de risc este un proces ce are ca scop imbunatatirea continua a conditiilor de lucru, echipa de evaluare a riscului trebuie privita ca o institutie semipermanenta. Aceasta se intruneste periodic pentru a innoi si adapta evaluarea de risc la schimbarile survenite si pentru a monitoriza progresul in implementarea masurilor.