Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Tehnician PSI. Conditii pentru angajarea in cadrul unei societati

PSIinstitutiile publice
Intrebare: In ce conditii o societate trebuie sa aiba un TEHNICIAN PSII, adica daca societatea are un responsabil SSM care se ocupa si de PSI mai este necesara existenta unui tehnician PSI si daca da acest tehnician PSI poate fi angajat cu contract de munca cu timp partial ?


Raspuns: Art. 12 alin. (1) din Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca autoritatile administratiei publice centrale si celelalte organe centrale de specialitate, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, judetene sau locale, institutiile publice si operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, atestati potrivit metodologiei elaborate de Inspectoratul General. Ocupatiile de cadru tehnic si personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor sunt definite pe baza standardelor ocupationale aprobate conform legislatiei in vigoare.

Conform alin. (2) din acelasi articol consiliile locale si operatorii economici care desfasoara activitati cu risc de incendiu si care au obligatia prevazuta la alin. (1) se stabilesc pe baza criteriilor emise de Inspectoratul General.

Potrivit art. 1 din Criteriile de stabilire a consiliilor locale si operatorilor economici care au obligatia de a angaja cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei si internelor 106/2007, operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, daca indeplinesc unul dintre urmatoarele criterii:
a) detin sau isi desfasoara activitatea in:
1. cladiri civile din categoriile de importanta exceptionala si deosebita (A/B), incadrate conform reglementarilor tehnice specifice, indiferent de aria construita, regimul de inaltime sau destinatie;
2. cladiri pentru comert cu suprafata desfasurata mai mare de 1.000 m2;
3. structuri de primire turistica cu functiuni de cazare de tipul: hoteluri, hoteluri-apartament, moteluri, hosteluri, minihoteluri, bungalow-uri, cabane turistice, sate de vacanta, pensiuni turistice, pensiuni agroturistice si altele similare, inclusiv unitatile de alimentatie din incinta acestora, cu peste 200 de locuri la nivelul operatorului economic;
4. cladiri sau spatii amenajate in cladiri, avand destinatia de ingrijire a sanatatii, cu peste 100 de paturi;
5. teatre, cu peste 200 de locuri;
6. sali de sport, sali de spectacol, cladiri pentru activitati sportive cu peste 600 de locuri;
b) desfasoara activitati in constructii si instalatii cu risc mediu si mare de incendiu, definit conform reglementarilor tehnice specifice si au peste 50 de angajati.

Raporturile de munca ale PFA
Raporturile de munca ale PFA

Vezi detalii aici

Bune practici in HR
Bune practici in HR

Vezi detalii aici

Cartea Verde a Legislatiei Muncii
Cartea Verde a Legislatiei Muncii

Vezi detalii aici




Asadar, daca se incadreaza in aceste criterii operatorii economici au obligatia sa angajeze cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Nici Legea 307/2006 , nici Criteriile de stabilire a consiliilor locale si operatorilor economici care au obligatia de a angaja cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor nu specifica norma de munca a persoanei angajate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor.

Insa potrivit dispozitiilor art. 6 alin. (1) din Normele generale de aparare impotriva incendiilor, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei si internelor 163/2007, in cadrul autoritatilor administratiei publice centrale si al celorlalte organe centrale de specialitate, al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, al consiliilor judetene, municipale si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, orasenesti si comunale, al institutiilor publice si al operatorilor economici, in functie de nivelul riscului de incendiu si de specificul activitatii, se constituie, dupa caz, urmatoarele structuri cu atributii de aparare impotriva incendiilor:
a) compartiment de aparare impotriva incendiilor, compus din doua sau mai multe cadre tehnice sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
b) cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor numit exclusiv pentru aceasta activitate, conform legii;
c) serviciu public voluntar sau privat pentru situatii de urgenta.

Totodata, alin. (2) din acelasi articol prevede ca in vederea indeplinirii atributiilor pe linia apararii impotriva incendiilor, consiliile locale si operatorii economici care nu au obligatia, prin lege, sa angajeze cel putin un cadru tehnic cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor sau personal de specialitate, prevazut la alin. (1) lit. b), pot desemna din randul personalului propriu un salariat care sa indeplineasca si atributii specifice in domeniul apararii impotriva incendiilor sau pot incheia un contract cu o persoana fizica sau juridica atestata, in conditiile legii.

Totodata, art. 8 din aceste norme mentioneaza ca atributiile pentru structurile prevazute la art. 6 se stabilesc si se detaliaza astfel incat sa permita indeplinirea obligatiilor legale care revin administratorului operatorului economic/conducatorului institutiei, respectiv autoritatilor administratiei publice.

Asadar, legea nu prevede in mod expres norma de munca a tehnicianului PSI angajat, insa din coroborarea dispozitiilor legale aplicabile rezulta ca operatorii economici care se incadreaza criteriile expres stabilite de legiuitor au obligatia de a angaja cel putin un cadru tehnic sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor numit exclusiv pentru aceasta activitate, conform legii. In functie de nivelul riscului de incendiu si de specificul activitatii se poate constitui un compartiment de aparare impotriva incendiilor, compus din doua sau mai multe cadre tehnice sau personal de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor. In toate cazurile atributiile se stabilesc si se detaliaza astfel incat sa permita indeplinirea tuturor obligatiilor legale care revin administratorului operatorului economic.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 06 Februarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Tehnician PSI. Conditii pentru angajarea in cadrul unei societati Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Grupa I De Munca Si Situatii In Care Angajatorul Nu Isi Indeplineste DatoriaIntrebare: Buna ziua ! Din 1995 pana in prezent lucrez in Grupa I de munca. In Cartea de munca figurez incadrat la grupa i pana in 2001.Acum aflu cu stupoare ca Institutul nu a platit darile aferente, in schimb ce salariatilor li s-au oprit pe statul de plata. Ce se poate face ? Suntem mai multi in situata aceasta si nu toata lumea este "procesomana".Oamenii au trac cand aud de aceasta solutie. Unii trebuie sa iasa la pensie in acest an .Exista lege clara pentru aceasta situatie si sa oblige Institutul
 

Raspuns: La ce va referiti spunand â┬?┬Łgrupa nuclearaâ┬?┬Ł?... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]