Preavizul pentru concediere individuala reprezinta perioada de timp acordata unui angajat inainte de incetarea oficiala a contractului sau de munca. Conform Codului Muncii, durata minima a preavizului este de cel putin 20 de zile lucratoare in cazul concedierii pentru motive care nu tin de persoana angajatului, cu exceptia salariatilor din perioada de proba pentru care nu este nevoie de preaviz. Va prezentam mai jos un model de preaviz intocmit de angajator.
Descarca in format PDF Modelul de Preaviz pentru concedierea individuala>>>
Model PREAVIZ CONCEDIERE INDIVIDUALA
PREAVIZ Nr. ……. /………..
Avand in vedere Nota de fundamentare nr. ……. din data de ..............................., cu privire la raportul economic si situatia comenzilor estimate si realizate la nivelul................ ,
in temeiul dispozitiilor art. 65 din Legea nr. 53/2003 cu modificarile ulterioare, directorul general al …………………….. in baza art. 13 din actul constitutiv
DECIDE
Art. 1. – incepand cu data de ………….. doamnei/domnului …………. avand functia de .............................................. în cadrul ……………………….. i se acorda un preaviz de 20 de zile lucratoare in perioada ………. – …………...
(1) in perioada preavizului, salariatei i se acorda dreptul sa absenteze ... ore pe zi de la programul unitatii pentru a-si cauta un loc de munca fara ca aceasta sa-i afecteze salariul si celelalte drepturi.
Art. 2. – (1) La implinirea termenului de preaviz urmeaza a se aplica decizia de concediere a salariatei/salariatului avand ca efect incetarea contractului individual de munca inregistrat,la Inspectoratul Teritorial de munca, cu nr. ……… din ....................................., ca urmare a concedierii individuale din inttiativa angajatorului pentru motive care nu tin de persoana salariatului.
(2) Motivele de fapt ale concedierii individuale sunt urmatoarele:
• criza financiara mondiala care si-a produs efectele in economia reala din Romania;
• raportul economic din perioada ……………… a din care rezulta scaderea veniturilor si limitarea posibilitatii dezvoltarii proiectelor care sa permita incasarea de noi venituri;
• situatia previziunilor pentru perioada a
• ………………………….. comparativ cu planurile de vanzari estimate pentru anul ……… din care rezulta un numar de comenzi mai mic decat cel preconizat;
• bugetul pentru anul ……… din punct de vedere ……….. versus previziuni realizari perioada ………………………;
• necesitatea adoptarii unor masuri urgente la nivelul care sa asigure reducerea cheltuielilor si incadrarea acestora in veniturile estimate a fi incasate in urmatoarele 12 luni, in contextul efectelor blocajului financiar si dificultatii contractarii de credite din sistemul bancar;
• necesitatea adoptarii masurii concedierii individuale pentru motive care nu tin de persoana salariatului si desfiintarea unui post de ……….. pozitia …………….. din statul de functii al.......... ;
• desfiintarea locului de munca se impune ca o masura efectiva cu cauze reale si serioase.
(3) Disponibil in unitate este postul de ……… pozitia din statul de functii ................................salariata/salariatul urmand a-si exprima in scris optiunea privind acceptarea ofertei respective de trecere in postul pentru care a optat.
Art. 3. – Motivul de drept al concedierii individuale il constituie art. 65-67 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicat.
Art. 4. – La desfacerea contractului individual de munca i se va acorda salariatei/salariatului o compensatie/indemnizatie echivalenta cu valoarea a 4 salarii nete din luna anterioara concedierii. De asemenea salariatei/salariatului i-a fost acordata facilitatea prevazuta la art. 1 alin. (2) din prezenta decizie.
Art. 5. – Departamentele financiar-contabilitate si Departamentul , vor pune în aplicare prevederile prezentei decizii.
Director General, Administrator,
………………………………………
Data comunicarii ……………………………………………
Semnatura de luare la cunostinta a salariatului ……………………………………
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Program de lucru si timp liber. Repaus saptamanal. Activitati ce pot fi preste de administratoriIntrebare: Am o minimarket cu program de lucru de la 8 la 23. Angajatii lucreaza de la 8-23 o zi cu o zi libera si sunt alternati, cand unul este liber, celalalt lucreaza. Stiu ca regula este ca odata pe saptamana sa aiba 2 zile libere consecutiv. Cum as putea sa le organizez programul de munca asa incat sa le respect intervalul de repaus saptamanal? Mentionez ca in zilele neacoperite ar putea lucra administratorul.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Munca suplimentaraIntrebare: O firma cu specific lucrari agricole, are perioade in care este necesara prezenta angajatilor, mai mult de 8 ore. Cat este de corect, spre exemplu sa le creez un program de lucru de 10 ore + 1 ora pauza masa, astfel incat sa ne depasesc 48 ore saptamanal, urmand a primi spor pentru munca suplimentara sau recuperare in urmatoarele 90 zile. Este necesar sa intocmesc acte aditionale, sau este de ajuns ca acest program sa fie specificat in regulamentul intern, urmand a se uza de el doar in momentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<