Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Desfasurarea procedurii de atestare pe post

atestarea de postcontract de munca

Pe parcursul executarii contractului de munca poate interveni atestarea pe post si/sau functie care consta in verificarea salariatului pentru a se constata daca si in ce masura corespunde postului respectiv.

Atestarea pe post poate fi utilizata de catre oricare angajator, pentru ca ea apare ca o modalitate de manifestare a dreptului angajatorului de a controla in permanenta in ce masura un salariat al sau corespunde profesional postului pe care il ocupa.

Procedural, atestarea se realizeaza prin constituirea unor comisii speciale similare din punct de vedere al organizarii cu cele pentru angajarea sau promovarea in munca. La atestare, salariatul va prezenta un curriculum vitae din care sa rezulte insa numai modificarile intervenite dupa angajarea sa initiala pe post. Salariatul va prezenta si recomandarea primita din partea sefului sau ierarhic, din care sa rezulte profilul sau profesional si moral.

Modalitatea efectiva de examinare, desi nu este prevazuta in lege, consta, de regula, din sustinerea unei lucrari scrise si a unui interviu din care sa rezulte cunostintele profesionale pe care salariatul si le-a insusit pe parcursul activitatii, avand ca baza de pornire atributiile ce ii revin din fisa postului.

In urma desfasurarii procedurii de atestare pe post, rezultatul final presupune o notare care contine doi parametri de apreciere, respectiv evaluarea activitatii anterioare si rezultatul testarii propriu-zise.

Rezultatul atestarii pe post se valideaza si se aproba de catre conducatorul unitatii si se comunica individual fiecarui salariat.

In cazul in care, in urma atestarii, salariatul nu dovedeste ca raspunde exigentelor postului, exisa posibilitatea ca, in functie de aptitudinile probate, sa poata fi atestat pe un alt post vacant corespunzator. Daca salariatul nu consimte la o asemenea solutie sau in situatia in care in mod obiectiv o astfel de rezolvare nu este posibila, se poate proceda la concedierea salariatului conform art. 61 lit. d) pentru necorespundere profesionala.

Atestarea pe post se poate realiza, in anumite situatii in care este implicat interesul public, si de catre un organism din afara unitatii, abilitat legal.

Exemplu
Dupa numirea pe post, nu anterior, atestarea cadrelor tehnice, din ministere, de la organele administratiei publice, precum si a personalului tehnic al agentilor economici si institutiilor, cu atributii de indrumare, control si constatare a incalcarii legii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, se face de catre Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari (Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 58/2009).

Tinand seama si de specificul activitatii lor, Hotararea Guvernului nr. 452/2000, reglementeaza organizarea si desfasurarea examenului de atestare pe post a functionarilor publici.
    
Ca particularitati evidentiem urmatoarele:
- functionarul este atestat in functia public de conducere in cazul in care a obtinut la examenul de atestare pe post cel putin nota 7;
- rezultatul se comunica in scris functionarului respectiv in termen de 3 zile de la data desfasurarii examenului de atestare pe post;
- functionarul in cauza poate contesta rezultatul la comisia de atestare in termen de 5 zile de la comunicare;
- la randul ei, comisia de atestare are obligatia de a solutiona contestatia in termen de 5 zile de la inregistrarea ei;
- in sfarsit, in cazul respingerii contestatiei , functionarul se poate adresa, in conditiile legii, instantei de contencios administrativ;
- in cazul in care un functionar nu promoveaza examenul de atestare pe post pentru functia publica de conducere, cel in cauza este numit intr-o functie de executie;
- posturile devenite vacante ca urmare a neatestarii pe post in functia publica de conducere se ocupa prin concurs.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
atestarea de postcontract de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 13 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Desfasurarea procedurii de atestare pe post Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Care Este Salariul Corect In Urmatoarea SitiuatieIntrebare: Buna ziua, Avem un salariat care nu are studii superioare dar este angajat pe raspunderea angajatorului pe un post care necesita astfel de studii. Ca urmare a modificarilor pe salariul minim pe economie, care este salariul corect pe care se incadreaza 2080 sau 2350. Multumesc!
 

Raspuns: "cei care au studii superioare"= raspunsul la intrebare...nu are studii superioare, deci n... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]