Controlor calitate
Identificarea postului
Numele si prenumele titularului: ............
2. Denumirea postului: Controlor calitate
40 Modele de Regulament Intern
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
Pozitia in COR / Cod: 754301
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]
4. Departamentul / locatia: Administratie si management
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
Nivelul postului: Executie
Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Sefului de departament
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
Descrierea postului
Scopul general al postului
Ocupantul postului trebuie sã implementeze sisteme (de management) ale calitãtii in conformitate cu orice standard de referintã in managementul calitãtii sau cu cerintele oricãrei intreprinderi si de-a actiona ca responsabil al sistemului calitãtii in orice intreprindere, indiferent de mãrimea acesteia. In plus, el trebuie sã efectuareze audituri ale calitãtii proceselor si produselor, atat ca auditor intern, cat si ca membru al unei echipe de auditori ce efectueazã audituri de certificare.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
Competente personale:
sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical
Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
Atributii
- sa foloseasca timpul de munca exclusiv pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, in acest sens, nu se ocupa in timpul de munca de activitati care nu sunt cuprinse in atributiile si indatoririle sale ori nu sunt dispuse de sefi ierarhici
- sa cunoasca standardele ISO 9000 , ISO 9004-1si ISO 9004-2
- sa evalueze furnizorii
- sa mentina si sa imbunatateasca sistemul calitatii
- sa stabileasca si sa mentina relatiile cu clientii si furnizorii in scopul asigurarii calitatii
- sa trateze neconformitatile si sa stabileasca masurile corective impreuna cu seful de department (birou)
- sa asigure si implementarea tehnicilor, metodelor si instrumentelor specifice managementului calitatii
- sa elaboreze si sa implementeze tehnici si metode de asigurare asistata de calculator a calitatii
- sa participle la implementarea sistemul calitatii
- sa implementeze politici in domeniul calitatii
- sa elaboreze si sa urmareasca programelor de audit
- sa monitorizeze efectuarea inspectiilor si incercarilor
- sa respecte normele de securitate si sanatate in munca, normele de protectie a mediului
- sa pregãteasca, sa elaboreze si sa redacteze materialul documentar;
- sa obtina informatii de specialitate
- sa acorde consultanta documentarã utilizatorilor in functie de cerintele de informare ale acestora
- sa se preocupe de perfectionarea pregatirii profesionale
- sa se preocupe de planificarea activitatii proprii
- sa se preocupe de elaborarea materialului documentar
- sa participe activ la rezolvarea sarcinilor echipei
- sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
- sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
- sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
- sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
- sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
- sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
- sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi
- sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
- sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
4. Obligatii si Restrictii:
- nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
- sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
- este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
5. Conditiile de lucru ale postului
Desfasurarea activitatii la sala de documentare
Cazurile speciale sunt stabilite cu atentie in cadrul echipei de lucru;
Va fi raspunzator si utilizeaza:
Echipamente
Baze de date
Conditii de formare profesionala
Participa la sesiuni de formare si perfectionare
[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
Specificatiile postului
1. Nivelul de studii – superioare (cu profil economic, tehnic sau echivalent)
- a fost instruit, calificat si certificat / inregistrat conform unor proceduri recunoscute
Pregatire profesionala si experienta practica in domeniu.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
2. Aptitudini si competente personale
- incredere in sine;
- atentie;
- ascultare activa
- indemanare;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice;
- dispus intotdeauna sa-si imbogateasca bagajul de cunostinte
- solide cunostinte de culturã generalã
- limbi strãine
- capacitate de analizã si sintezã in valorificarea fondului de informatii la elaborarea materialului documentar
- cunostinte de tehnoredactare
- operativitate in furnizarea informatiilor
- spirit cooperant in crearea si cultivarea relatiilor de parteneriat
- profesionalism in realizarea materialului promotional
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.
Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
S-D: ..................................................
Data
Numele si semnatura titularului postului, Numele si semnatura superiorului ierarhic,
A P R O B A T
Director General