Fondul de garantare a creantelor salariale. Sprijin pentru angajatorii in insolventa si salariati

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
18 Martie 2021
18 Martie 2021
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
revista romana de legislatia muncii salarizare si revisalangajatori insolventafondul de garantare a creantelor salariale
Fondul de garantare a creantelor salariale. Sprijin pentru angajatorii in insolventa si salariati
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legea nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial nr. 453/2006, a transpus Directiva Consiliului nr. 80/987/CEE privind apropierea legislatiilor statelor membre referitoare la protectia salariatilor in cazul insolvabilitatii angajatorului, cu modificarile aduse prin Directiva Parlamentului European si a Consiliului nr. 2002/74/CE.
 
Ea a fost recent modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2021 pentru modificarea Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, publicata in Monitorul Oficial nr. 174/2021, cu scopul sprijinirii angajatorilor aflati in insolventa si a salariatilor, in contextul determinat de efectele pandemiei de COVID-19. 
 
In concret, pentru recuperarea salariilor restante, in cazul in care angajatorul intra in insolventa, salariatii nu mai trebuie sa probeze decat deschiderea procedurii de insolventa fata de angajator.
 
 
 
Nu mai este necesar ca acestia sa dovedeasca si ca s-ar fi dispus ridicarea totala sau partiala a dreptului de administrare al angajatorului.
De asemenea, angajatorii vor trebui sa completeze sumele platite suplimentar din Fond, asa cum prevede Codul fiscal, precum si dobanda BNR, de la data platii creantelor. Termenul maxim de plata este de 30 de zile de la notificare, iar in caz de depasire a lui, angajtorul poate fi executat silit.
 
Prin Decizia nr. 565/2020, publicata in Monitorul Oficial nr. 1.056 din 10 noiembrie 2020, statele membre iau masurile necesare pentru a asigura actualizarea periodica si in timp util a salariilor minime legale, cu scopul de a mentine gradul de adecvare al acestora.
 
Se prevede infiintarea unor organisme consultative, pentru a consilia autoritatile competente cu privire la aspectele legate de salariile minime legale.
 
Statele membre pot permite niveluri diferite ale salariului minim legal pentru categorii specifice de lucratori. Dar aceste variatii sunt reduse la minimum, fiecare legiuitor national asigurandu-se ca orice variatie este nediscriminatorie, proportionata, limitata in timp, daca acest lucru este relevant, si justificata in mod obiectiv si rezonabil de un scop legitim.
 
Pot fi permise, prin lege, deduceri care reduc remuneratia platita lucratorilor la un nivel sub cel al salariului minim legal. Dar statele membre se asigura ca aceste deduceri din salariile minime legale sunt necesare, justificate in mod obiectiv si proportionate.
 
 
 



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]