Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

GDPR 2019. Atributiile responsabilului cu protectia datelor

fisa postului responsabil protectia dateloratributiile responsabil protectia dateloratributii dpo 2019atributii dpo
A intrat in vigoare Regulamentul privind protectia datelor (GDPR) in data de 25 mai 2018, iar de atunci angajatorii si managerii HR trebuie sa acorde o atentie sporita normelor in vigoare.

Asa se face ca a aparut si meseria de responsabil privind protectia datelor, asa ca angajatorul ar trebui sa stie care sunt atributiile acestuia.


Fisa postului pentru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal


I. Identificarea postului
 
1. Numele si prenumele titularului: ................
 
Denumirea postului: Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal
 [Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]


...vezi aici fisa postului pentru un responsabil cu protectia datelor cu caracter personal >>>


"Care este munca efectiva pe care trebuie sa o indeplineasca un responsabil cu protectia datelor?", se intreba cineva in cadrul PortalProtectiaDatelor.ro.


Raspunsul specialistilor:


Responsanbilul cu protectia datelor (RPD) trebuie sa se implice, in mod corespunzator si in timp util, in toate problemele unitatii care privesc protectia datelor cu caracter personal.

ATENTIE!

Este crucial ca RPD sau echipa sa sa fie implicati in cel mai incipient stadiu posibil al tuturor problemelor referitoare la protectia datelor cu caracter personal. In ceea ce priveste evaluarile de impact cu privire la protectia datelor cu caracter personal, GDPR prevede in mod explicit necesitatea implicarii timpurie a RPD.

Asigurandu-va ca RPD este informat si consultat intr-un stadiu incipient, iar acest lucru va facilita respectarea GDPR, promovand o abordare a confidentialitatii de la concepere si, prin urmare, ar trebui sa fie procedura standard in cadrul unitatii scolare. In plus, este important ca RPD sa fie vazut ca un partener de discutie in cadrul unitatii si sa faca parte din grupurile de lucru relevante care se ocupa de activitatile de prelucrare a datelor cu caracter personal.


Sursa: PortalProtectiaDatelor


de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fisa postului responsabil protectia dateloratributiile responsabil protectia dateloratributii dpo 2019atributii dpo

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 25 Februarie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


GDPR 2019. Atributiile responsabilului cu protectia datelor Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare cetatean din Gambia. AvizeIntrebare: In ce conditii un angajator poate angaja un cetatean din Gambia care are permis de sedere temporara in Romania (ce avize se solicita inainte de angajare si cu ce salariu se poate angaja?)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Regulament intern. Modificare spor de weekend. RevisalIntrebare: Daca angajatii au trecut in contractul de munca un spor de weekend de 15% si se doreste modificarea lui se poate face printr-un act aditional la Regulamentul Intern prin care sa se aduca la cunostinta ca incepand cu data X se modifica procentul si sa semneze toti angajatii sau se poate doar prin act aditional individual, la contractul de munca? Acest spor trebuie trecut si in REVISAL?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]