Anulare permis de sedere cetatean strain. Ce demersuri trebuie sa faca angajatorul?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
26 Octombrie 2020
26 Octombrie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
revista romana de legislatia munciipermis sedere angajat cetatean strainpermis sedere anulat
Anulare permis de sedere cetatean strain. Ce demersuri trebuie sa faca angajatorul?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
„Am angajat un cetatean dintr-un stat nonUE, in baza permisului de sedere cu drept de munca, valabil pana in data de 30.10.2020. Dar pe 2.10.2020, autoritatile ne-au instiintat ca permisul de sedere a fost anulat in 26.08.2020, deci in prezent el nu mai are un act de identitate valabil. In aceasta situatie, cum trebuie procedat cu contractul de munca, poate merge in continuare pana la atingerea termenului de expirare sau trebuie incetat? Daca trebuie incetat, sa ne mentionati, va rugam, la ce data si in baza carui temei legal?”
 
Solutia specialistului:
 
In situatia expusa, consideram ca se poate folosi art. 56 alin. (1) lit. g) din Codul muncii, conform caruia contractual individual de munca inceteaza de drept de la data retragerii de catre autoritatile sau organismele competente a avizelor, autorizatiilor ori atestarilor necesare pentru exercitarea profesiei.
 
 
Astfel, salariatul nu isi mai poate exercita profesia in Romania intrucat nu mai are drept de sedere in Romania, permisul de sedere fiindu-i anulat. In aceasta situatie, se poate considera ca salariatului i-a fost retrasa autorizatia necesara pentru exercitarea profesiei de vreme ce salariatul nu mai poate munci pe teritoriul Romaniei in lipsa unui drept de sedere.
 
Contractul individual de munca va fi incetat cu data de 02 octombrie cand societatea a fost instiintata de autoritati. Conform art. 56 alin. (2) din Codul muncii, angajatorul va emite o decizie prin care constata incetarea contractului individual de munca in termen de 5 zile lucratoare socotite din data de 2 octombrie.
 
Raspunsul a fost oferit de specialist in Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal, editia lunii octombrie.  
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]