legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Continuarea raportului de munca dupa implinirea varstei de 65 de ani. Cum procedam?

continuare raport muncacontract munca 65 aniincetare cim pensionarcontract de munca activmentinere cim
Continuarea raportului de munca dupa implinirea varstei de 65 de ani. Cum procedam?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un salariat pensionar militar  a implinit varsta de 65 de ani si isi doreste sa lucreze in continuare. Este angajatorul obligat sa ii inceteze contractul de munca sau il poate pastra activ? Care este baza legala in acest sens?
 
Raspunsul specialistului:
 
Salariatul care doreste sa continue activitatea dupa implinirea varstei standard de 65 de ani poate solicita continuarea raportului de munca pentru inca 3 ani. Astfel, pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare si cu aprobarea angajatorului, salariatul poate fi mentinut in aceeasi functie maximum 3 ani peste varsta standard de pensionare, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de munca (art. 56 alin. (4) din Codul muncii astfel cum a fost modificat si completat prin Legea 93/2019).
 
Asadar, la implinirea conditiilor de varsta standard de pensionare salariatului nu ii mai inceteaza contractul individual de munca daca a formulat o cerere cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare. El va fi mentinut in aceeasi functie pentru maximum 3 ani, fara ca sa-i inceteze contractul de munca.
 
Prin urmare, daca salariatul a intocmit cererea cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, contractul de munca nu va mai inceta iar activitatea poate fi continuata in baza aceluiasi contrat pentru inca un an de zile. Anul viitor, daca partile doresc continuarea raportului, salariatul va solicita din nou continuarea activitatii pentru inca un an si tot asa salariatul, anual, trebuie sa solicite prelungirea contractului pana expira cei 3 ani.
 
In Revisal nu se modifica nimic, doar scriptic trebuie sa existe solicitarea salariatului si aprobarea angajatorului in dosarul personal al salariatului. La expirarea celor 3 ani contractul de munca va inceta de drept in temeiul art. 56 alin. (1) lit. c) din Codul muncii. Daca peste un an salariatul nu mai doreste sa continue activitatea si nu mai solicita continuarea exercitarii raportului de munca, contractul sau de munca va inceta tot in temeiul art. 56 alin. (1) litl. C) din Codul muncii.
 
Salariatul care solicita continuarea raportului de munca nu va putea cumula pensia cu salariu. Prin Decizia 387/2018 s-a stabilit ca dreptul la pensie nu va putea fi solicitat simultan cu solicitarea continuarii activitatii.
 
Pentru cumulul pensiei cu salariul, contractul de munca inceteaza de drept la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, respeectiv in ziua in care salariatul implineste varsta de 65 de ani.
 
Ulterior acestei date se poate incheia un nou contract de munca in baza caruia salariatul va presta activitatea.
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
continuare raport muncacontract munca 65 aniincetare cim pensionarcontract de munca activmentinere cim

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Iulie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Continuarea raportului de munca dupa implinirea varstei de 65 de ani. Cum procedam? Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa de post pentru Director Societate ComercialaIntrebare: Cu ocazia sarbatorilor, un angajator poate acorda salariatilor prime diferentiate, respectiv unui salariat sa ii acorde prima de 150 lei (suma minima neimpozabila), iar altui salariat sa ii acorde 1000 lei. In situatia in care este posibil, as dori sa stiu ce documente trebuie intocmite. Va rog frumos sa-mi trimiteti: - un Regulament Intern valabil in contextul creat de coronaviroza - fise de post pentru Director societate Comerciala, Operator vanzari prin telefon, Director Economic, Manager.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Pauze pentru angajatii call centerIntrebare: Exista reglementari care impun/recomanda pauzele in timpul programului de munca pentru agentii call center? Dorim sa stim daca trebuie sa acordam angajatilor nostri- agenti call center si alte pauze in afara pauzei de masa de 1 ora.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
//
[x]