Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce conditii se impun pentru cumulul a doua functii la acelasi angajator?

cumul functii angajatormunca suplimentaracumul functii acelasi angajator
In ce conditii un salariat poate avea doua contracte individuale de munca cu functii diferite la acelasi angajator?
 
Raspunsul specialistului:
 
Orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea (art. 35 alin. (1) din Codul muncii).
 
Fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.
 
Asadar, cumulul celor doua functii poate fi realizat prin incheierea a doua contracte de munca, ambele cu timp partial sau unul cu norma intreaga si unul cu timp partial daca nu sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul acestora.
 
Salariatul care cumuleaza doua functii la acelasi angajator pe langa un contract cu norma intreaga mai poate incheia un contract cu timp partial de maximum3 ore pe zi.
 
Conform art. 115 alin. (2) din Codul muncii, durata zilnica a timpuluide munca de 12 ore va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore.
Astfel, daca salariatul ar cumuli la un contract cu norma intreaga cu un contract cu 4 ore, dupa o zi de activitate a doua zi ar avea repaus nu ar putea lucre fiind inculcate dispozitiile art. 115 alin. (2).
 
Conform art. 103 din Codul muncii, salariatul cu fractiune de norma este salariatul al carui numar de ore normale de lucru, calculate saptamanal sau ca medie lunara, este inferior numarului de ore normale de lucru al unui salariat cu norma intreaga comparabil.
 
Conform art. 105 alin. (1) din Codul muncii, contractul individual de munca cu timp partial cuprinde, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3), urmatoarele:
 
a) durata muncii si repartizarea programului de lucru;
b) conditiile in care se poate modifica programul de lucru;
c) interdictia de a efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor acestora.
 
Astfel, in cazul salariatilor cu timp partial cum este cazul situatiei expuse, in contractul individual de munca se va mentiona repartizarea programului de lucru, de exemplu, dupa cum urmeaza:
Intervalul orar in care salariatul presteaza activitate este obligatoriu sa fie mentionat in contractul individual de munca. In caz contrar, angajatorul poate fi sanctionat pentru munca la negru.
In Revisal se va mentiona la repartizare timp de munca – cu timp partial ore zi iar la norma cu timp partial.
 
Astfel, durata muncii si repartizarea programului de lucru sunt elemente obligatorii sa fie mentionate in contractul individual de munca. Prin urmare, in contractul individual de munca se va stabili un numar de ore si un interval orar in care va fi prestata activitatea. Ulterior, daca numarul de ore si/sau intervalul orar se modifica se va incheia act aditional la contractul individual de munca. Insa, actul aditional se incheie si se inregistreaza in Revisal cu cel putin o zi anterior datei la care modificarea produce efecte (art. 17 alin. (5) si art. 4 alin. (2) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor.
 
Insa cumulul de functii la acelasi angajator este permis numai pentru functii diferite, de unde si expresia CUMUL DE FUNCTII. In cazul in care salariatul lucreaza in aceeasi functie peste timpul normal de munca, timpul astfel lucrat este considerat munca suplimentara pentru care va primi spor.
 
Munca suplimentara este reglementata de Codul muncii in cadrul art. 120 – 124. Pentru salariatii angajati cu norma intreaga durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana. Munca prestata in afara duratei normale a timpului de munca saptamanal va fi considerata munca suplimentara.
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cumul functii angajatormunca suplimentaracumul functii acelasi angajator

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce conditii se impun pentru cumulul a doua functii la acelasi angajator? Nota: 3.71 din 5 - 7 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


MM
01-Iul-2020

Va rog ssa-mi explicati de ce in cazul in care ar exista un cim de 8 ore si unul de 4 ore la 2 angajatori diferiti nu trebuie respectata conditia impusa de art.115 alin 2 CM, iar daca aceste 2 contracte sunt la acelasi angajatori, considerati ca aceasta conditie trebuie respectata. Mie mi se parea logic sa se aplice doar daca se presteaza cele 12 ore in baza unui singur contract de munca. Multumesc!

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]