Senatul a adoptat digitalizarea administratiei publice si renuntarea la documentele in format fizic

Isabela Alexe
Isabela Alexe
24 Iunie 2020
24 Iunie 2020
Isabela Alexe
Isabela Alexe
adminstratie publicadigitalizaredocumente format fizic
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Saptamana aceasta a fost adoptat de catre Senat proiectul pentru digitalizarea administratiei publice prin eliminarea hartiei din fluxul intern si inter-institutional astfel incat nicio administratie publica din Romania sa nu ceara unei persoane fizice sau juridice informatii detinute, deja, de o alta administratie publica sau organizatie a statului roman.
 
Proiectul legislativ reprezinta fundatia pentru implementarea la nivel national a principiului "o singura data", un concept de guvernare electronica care îsi propune sa se asigure ca cetatenii, institutiile si companiile trebuie sa furnizeze autoritatilor si administratiilor, doar o singura data, anumite informatii standard, se arata in Expunerea de motive, potrivit Agerpres.
 
De asemenea, scopul proiectului il reprezinta instituirea reglementata a obligatiei institutiilor publice de a efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, toate comunicarile aferente transparentei decizionale si cele ale accesului la informatiile de interes public, precum si comunicarile interne care tin de functionarea institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe institutii care cad sub incidenta proiectului. Se stabilesc, in plus, principiile si modalitatea de organizare si implementare a comunicarii electronice.
 
Conform unor modificari ale proiectului, citate de Agerpres, "autoritatile si institutiile publice au obligatia sa detina si sa implementeze un sistem integrat de management al documentelor electronice prin care se pot efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, precum si comunicarile interne care tin de functionarea autoritatii sau institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe autoritati sau institutii, in cel mult cinci ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi".
 
De asemenea, un alt amendament admis propune ca "orice accesare a unei date, informatii sau comunicare care se refera la o persoana fizica sau juridica va fi transmisa sub forma de informare persoanei fizice sau juridice respective".
 
Institutiile care nu vor respecta noile reglementari vor fi sanctionate "cu amenda in cuantum egal cu o treime din venitul lunar incasat de conducatorul institutiei, pentru fiecare luna in care serviciile de asistenta au lipsit".
 
Amenda se constata si se aplica de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR).
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]