Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Senatul a adoptat digitalizarea administratiei publice si renuntarea la documentele in format fizic

adminstratie publicadigitalizaredocumente format fizic
Saptamana aceasta a fost adoptat de catre Senat proiectul pentru digitalizarea administratiei publice prin eliminarea hartiei din fluxul intern si inter-institutional astfel incat nicio administratie publica din Romania sa nu ceara unei persoane fizice sau juridice informatii detinute, deja, de o alta administratie publica sau organizatie a statului roman.
 
Proiectul legislativ reprezinta fundatia pentru implementarea la nivel national a principiului "o singura data", un concept de guvernare electronica care îsi propune sa se asigure ca cetatenii, institutiile si companiile trebuie sa furnizeze autoritatilor si administratiilor, doar o singura data, anumite informatii standard, se arata in Expunerea de motive, potrivit Agerpres.
 
De asemenea, scopul proiectului il reprezinta instituirea reglementata a obligatiei institutiilor publice de a efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, toate comunicarile aferente transparentei decizionale si cele ale accesului la informatiile de interes public, precum si comunicarile interne care tin de functionarea institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe institutii care cad sub incidenta proiectului. Se stabilesc, in plus, principiile si modalitatea de organizare si implementare a comunicarii electronice.
 
Conform unor modificari ale proiectului, citate de Agerpres, "autoritatile si institutiile publice au obligatia sa detina si sa implementeze un sistem integrat de management al documentelor electronice prin care se pot efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, precum si comunicarile interne care tin de functionarea autoritatii sau institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe autoritati sau institutii, in cel mult cinci ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi".
 
De asemenea, un alt amendament admis propune ca "orice accesare a unei date, informatii sau comunicare care se refera la o persoana fizica sau juridica va fi transmisa sub forma de informare persoanei fizice sau juridice respective".
 
Institutiile care nu vor respecta noile reglementari vor fi sanctionate "cu amenda in cuantum egal cu o treime din venitul lunar incasat de conducatorul institutiei, pentru fiecare luna in care serviciile de asistenta au lipsit".
 
Amenda se constata si se aplica de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR).
 
 

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
adminstratie publicadigitalizaredocumente format fizic

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 24 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Senatul a adoptat digitalizarea administratiei publice si renuntarea la documentele in format fizic Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Dreptul tatalui la CCC. Mama casnicaIntrebare: Un salariat cu contract de munca pe perioada determinata(muncitor necalificat agricultura) din 09.01.2020 pana in 15.12.2020 urmeaza sa ii nasca sotia cel de-al treilea copil in data de 10.08.2020. Acest salariat lucreaza la noi din data de 09.01.2020, dar are stagiu de cotizare de 12 luni in ultimii 2 ani si vrea sa intre in concediu de crestere copil pana la implinirea varstei de 2 ani(mentionez faptul ca sotia este casnica, in momentul de fata fiind in intretinerea sotului). Intrebarile mele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Detasare transnationala. Semnatarii actului aditionalIntrebare: In actul aditional de detasare transnationala, trebuie sa semneze angajatorul, salariatul si entitatea din celalalt stat membru la care urmeaza sa fie detasat salariatul? Solicitam acest raspuns in vederea depunerii documentatiei pentru obtinerea formularului A1.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti
Descarcati GRATUIT raportul special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"
 

 


 
Angajarea - pasii catre o recrutare de succes
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Recrutarea si selectia angajatilor. Trucuri si sfaturi de la specialisti"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]