Senatul a adoptat digitalizarea administratiei publice si renuntarea la documentele in format fizic

adminstratie publicadigitalizaredocumente format fizic
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Saptamana aceasta a fost adoptat de catre Senat proiectul pentru digitalizarea administratiei publice prin eliminarea hartiei din fluxul intern si inter-institutional astfel incat nicio administratie publica din Romania sa nu ceara unei persoane fizice sau juridice informatii detinute, deja, de o alta administratie publica sau organizatie a statului roman.
 
Proiectul legislativ reprezinta fundatia pentru implementarea la nivel national a principiului "o singura data", un concept de guvernare electronica care îsi propune sa se asigure ca cetatenii, institutiile si companiile trebuie sa furnizeze autoritatilor si administratiilor, doar o singura data, anumite informatii standard, se arata in Expunerea de motive, potrivit Agerpres.
 
De asemenea, scopul proiectului il reprezinta instituirea reglementata a obligatiei institutiilor publice de a efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, toate comunicarile aferente transparentei decizionale si cele ale accesului la informatiile de interes public, precum si comunicarile interne care tin de functionarea institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe institutii care cad sub incidenta proiectului. Se stabilesc, in plus, principiile si modalitatea de organizare si implementare a comunicarii electronice.
 
Conform unor modificari ale proiectului, citate de Agerpres, "autoritatile si institutiile publice au obligatia sa detina si sa implementeze un sistem integrat de management al documentelor electronice prin care se pot efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, precum si comunicarile interne care tin de functionarea autoritatii sau institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe autoritati sau institutii, in cel mult cinci ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi".
 
De asemenea, un alt amendament admis propune ca "orice accesare a unei date, informatii sau comunicare care se refera la o persoana fizica sau juridica va fi transmisa sub forma de informare persoanei fizice sau juridice respective".
 
Institutiile care nu vor respecta noile reglementari vor fi sanctionate "cu amenda in cuantum egal cu o treime din venitul lunar incasat de conducatorul institutiei, pentru fiecare luna in care serviciile de asistenta au lipsit".
 
Amenda se constata si se aplica de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR).
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
adminstratie publicadigitalizaredocumente format fizic

Data aparitiei: 24 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Senatul a adoptat digitalizarea administratiei publice si renuntarea la documentele in format fizic Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]