Saptamana aceasta a fost adoptat de catre Senat proiectul pentru digitalizarea administratiei publice prin eliminarea hartiei din fluxul intern si inter-institutional astfel incat nicio administratie publica din Romania sa nu ceara unei persoane fizice sau juridice informatii detinute, deja, de o alta administratie publica sau organizatie a statului roman.
Proiectul legislativ reprezinta fundatia pentru implementarea la nivel national a principiului "o singura data", un concept de guvernare electronica care îsi propune sa se asigure ca cetatenii, institutiile si companiile trebuie sa furnizeze autoritatilor si administratiilor, doar o singura data, anumite informatii standard, se arata in Expunerea de motive, potrivit Agerpres.
De asemenea, scopul proiectului il reprezinta instituirea reglementata a obligatiei institutiilor publice de a efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, toate comunicarile aferente transparentei decizionale si cele ale accesului la informatiile de interes public, precum si comunicarile interne care tin de functionarea institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe institutii care cad sub incidenta proiectului. Se stabilesc, in plus, principiile si modalitatea de organizare si implementare a comunicarii electronice.
Conform unor modificari ale proiectului, citate de Agerpres, "autoritatile si institutiile publice au obligatia sa detina si sa implementeze un sistem integrat de management al documentelor electronice prin care se pot efectua electronic toate comunicarile necesare prestarii de servicii publice, precum si comunicarile interne care tin de functionarea autoritatii sau institutiei, respectiv comunicarile inter-institutionale dintre doua sau mai multe autoritati sau institutii, in cel mult cinci ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi".
De asemenea, un alt amendament admis propune ca "orice accesare a unei date, informatii sau comunicare care se refera la o persoana fizica sau juridica va fi transmisa sub forma de informare persoanei fizice sau juridice respective".
Institutiile care nu vor respecta noile reglementari vor fi sanctionate "cu amenda in cuantum egal cu o treime din venitul lunar incasat de conducatorul institutiei, pentru fiecare luna in care serviciile de asistenta au lipsit".
Amenda se constata si se aplica de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<