Facilitati pentru angajarea anumitor categorii de salariati. Model cerere solicitare decontare 41,5% din salariu

model cerere decontare salariufacilitati angajatori salariu 415%tineri 16-29 ani
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Prin OUG 92/2020 au fost adoptate mai multe masuri active destinate angajatilor si angajatorilor in vederea sustinerii acestora pentru reluarea raporturilor de munca.
 
Angajatii care au beneficiat de somaj tehnic in contextul pandemiei si carora le sunt menÅ£inute raporturile de munca ulterior reluarii activitatii de catre angajatori, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata a 41,5% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, conform Ministerului Muncii. 
 
 
 
Va reamintim astfel ca ORDONANTA DE URGENTA nr. 92 din 28 mai 2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 459 din 29 mai 2020.
 
 

 
Potrivit OUG 92/2020, incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare.
 
Angajatorii amintiti anterior au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.
 
Prevederile se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, fie de prevederile art. 53 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
De aceste prevederi beneficiaza si persoanele care au conventii individuale de munca incheiate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare.
 
 
 
 
Totodata, ANGAJATORII care, in perioada 1 iunie 2020-31 decembrie 2020, incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, PERSOANE IN VARSTA DE PESTE 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta decretate prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, prelungita prin Decretul nr. 240/2020, sau a starii de alerta instituite prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
 
In plus, angajatorii care incadreaza in munca, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, PERSOANE CU VARSTA INTRE 16  SI 29 de ani inregistrati ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
 
 Angajatorii amintiti anterior privind facilitatile acordate pentru categoriile 50+, respectiv 16-29ani,  au obligatia mentinerii raporturilor de munca pentru o perioada de minimum 12 luni de la implinirea termenului de 12 luni prevazut mai sus.
 
 Sumele se acorda pentru plata salariului proportional cu timpul efectiv lucrat de salariat si nu se cumuleaza, pentru acelasi angajat, cu subventiile care se acorda angajatorilor care au incheiat cu agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti contracte sau conventii in temeiul art. 80, 85 si 93^4 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Prevederile referitoare la categoriile de varsta se aplica si in cazul incadrarii in munca a cetatenilor romani carora le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini aflate in derulare pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere.
Documentele necesare au fost reglementate prin Ordinul 457/2020. MODELE DOCUMENTE AICI!
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
model cerere decontare salariufacilitati angajatori salariu 415%tineri 16-29 ani

Data aparitiei: 22 Iunie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Facilitati pentru angajarea anumitor categorii de salariati. Model cerere solicitare decontare 41,5% din salariu Nota: 2.17 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]