Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Evidenta timpului de munca. Documente necesare

timpul de munca legalcontract de muncaevidenta timp de munca

Intrebare: Vin la dumneavoastra cu urmatoarea problema: la un magazin lucreaza 3 fete. Magazinul este deschis de luni pana duminica, de la 9.00 la 21.00. Fetele sunt incadrate cu contract de munca de 8 ore, ele lucrand in realitate cate 12 ore timp de 2 zile si o zi libera. In caz de control de la ITM cu siguranta vor fi probleme. Ce ne puteti sfatui sa facem astfel incat sa evitam toate aceste probleme?

Raspuns:

Potrivit art. 112 alin. (2) din Codul muncii, durata zilnica a timpului de munca de 12 ore va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore. Astfel, pentru ca timpul de munca al salariatelor sa se incadreze in conditiile legale este necesar ca timpul de munca de 12 ore sa fie urmat de o perioada de repaus de 24 de ore.

Prin urmare, solutia legala ar fi sa modificati contractele individuale de munca incheiate cu salariatele prin acte aditionale in care sa specificati ca durata de munca este de 12 ore urmata de o perioada de repaus de 24 de ore.

Inspectorilor de munca aveti obligatia sa le prezentati "evidenta orelor de munca prestate de salariate".

Aceasta obligatie deriva din dispozitiile art. 116 din Codul muncii, potrivit carora, angajatorul are obligatia de a tine evidenta orelor de munca prestate de fiecare salariat si de a supune controlului inspectiei muncii aceasta evidenta ori de cate ori este solicitat.

Modalitatea concreta prin care se tine evidenta orelor lucrate se stabileste de angajator prin regulamentul de organizare interioara, fiind atributul exclusiv  al acestuia. In regulamentul de ordine interioara, printre altele, angajatorul trebuie sa stabileasca, atat durata timpului de munca si modul de repartizare in cursul saptamanii cat si modalitatea prin care se tine evidenta orelor lucrate. Dispozitiile din regulamentul de ordine interioara trebuie sa coincida cu cele inscrise in contractele individuale de munca.

Evidenta orelor lucrate poate fi tinuta cu ajutorul condicii de prezenta, document in care salariatele vor semna la venire si la plecare. Astfel, condica de prezenta este un document prin care se face dovada orelor de munca prestate de salariate. Dar, inspectorilor de munca va trebui sa la prezentati si regulamentul de ordine interioara, contractele individuale de munca, contractul colectiv de munca(daca este cazul), etc.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
timpul de munca legalcontract de muncaevidenta timp de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Noiembrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Evidenta timpului de munca. Documente necesare Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cumul Salariu Functionar Public Cu Pensie Pentru Limita De VarstaIntrebare: Revin cu intrebarea legata de cumul pensie cu salariu deoarece nu imi este foarte clar raspunsul: Avand in vedere alin. (3) din legea 188/1999 modificata si completata cu legea 156/2018 conform caruia un functionar public poate fi mentinut in aceeasi functie publica maxim 3 ani cu acordul conducatorului institutiei publice peste varsta standard de pensionare as dori sa stiu daca in aceasta situatie functionarul public poate cumula pensia cu salariul. Cererea de prelungire a fost aprobata as
 

Raspuns: Doamna, din intelesul Legii 156 din 2018, reiese doar o prelungire a raportului de munca cu inca 3 a... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]