Stat de plata: Condamnat la locul de munca

01 Noiembrie 2010
01 Noiembrie 2010
stat de plata
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Executarea pedepsei la locul de munca este o masura de individualizare judiciara a executarii pedepsei inchisorii care nu depaseste o anumita durata, prin munca, in unitatea unde lucreaza condamnatul ori in alta unitate cu anumite restrangeri de drepturi, daca instanta apreciaza ca sunt suficiente motive ca scopul pedepsei sa fie atins fara privare de libertate. 

Art. 868 din Codul penal stabileste ca pe durata executarii pedepsei, condamnatul este obligat sa indeplineasca toate indatoririle la locul de munca, cu urmatoarele limitari ale drepturilor ce-i revin potrivit legii:

a) din totalul veniturilor cuvenite, potrivit legii, pentru munca prestata, cu exceptia sporurilor acordate pentru activitatea desfasurata in locuri de munca cu conditii vatamatoare sau periculoase, se retine o cota de 15-40%, stabilita potrivit legii, in raport cu cuantumul veniturilor si cu indatoririle condamnatului pentru intretinerea altor persoane, care se varsa la bugetul statului. In cazul condamnatului minor, limitele retinerii se reduc la jumatate;

b) drepturile de asigurari sociale se stabilesc in procentele legale aplicate la venitul net cuvenit condamnatului, dupa retinerea cotei prevazute la lit. a);

c) durata executarii pedepsei nu se considera vechime in munca;

d) nu se poate schimba locul de munca la cererea condamnatului, decat prin hotararea instantei de judecata;

e) condamnatul nu poate fi promovat;

f) condamnatul nu poate ocupa functii de conducere, iar in raport cu fapta savarsita nu poate ocupa functii care implica exercitiul autoritatii de stat, functii instructiv-educative ori de gestiune.

Astfel, cota care se varsa la bugetul de stat se stabileste intre 15-40% in raport cu cuantumul veniturilor si cu indatoririle condamnatului pentru intretinerea altor persoane.

Veniturile obtinute de condamnatii care executa pedepse la locul de munca sunt asimilate veniturilor de natura salariala potrivit dipozitiilor Normei metodologice de aplicare a

Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal ( Titlul III, pct. 68 lit.j)) care stabileste astfel: „ Veniturile din salarii sau considerate asimilate salariilor cuprind totalitatea sumelor incasate ca urmare a unei relatii contractuale de munca, precum si orice sume de natura salariala primite in baza unor legi speciale, indiferent de perioada la care se refera, si care sunt realizate din veniturile obtinute de condamnatii care executa pedepse la locul de munca;”

Suma ramasa dupa retinerea cotei ce se vireaza la bugetul de stat si a contributiilor aferente se cuvine condamnatului.

In conformitate cu prevederile Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, cuprinse in Anexa nr. 2 la OMFP 3512/2008,  continutul minimal obligatoriu de informatii privind Statul de salarii (Cod 14-5-1/a, Cod 14-5-1/b, Cod 14-5-1/c

si Cod 14-5-1 /k) este urmatorul:

- denumirea unitatii, sectiei, serviciului etc.;

- denumirea formularului; intocmit pentru luna, anul;

- numele si prenumele; venitul brut; contributia individuala de asigurari sociale; contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj; contributia pentru asigurari sociale de sanatate; cheltuieli profesionale; venitul net; deducere personala de baza; deduceri suplimentare; venitul baza de calcul; impozitul calculat si retinut; salariul net;

- semnaturi: conducatorul unitatii, conducatorul compartimentului financiar-contabil, persoana care il intocmeste.

In cazul condamnatului la locul de munca, in statul de plata se va introduce o coloana „Cota retinuta conform art. 868 din Codului penal”. Statul de plata se poate intocmi

astfel:

  Nr. Crt    NUME SI PRENUME    CNP    FUNCTIE    ORE LUNA    Venit brut    Cota retinuta conform art. 868 din Codul penal    VENIT baza de calcul contributii    CAS 10,5%    FOND SOMAJ 0,5%                             

  ASIG SANATATE 5,5%    VENIT NET    DEDUCERE PERSONALA DE BAZA    DEDUCERI SUPLIMENTARE    VENIT BAZA DE CALCUL IMPOZIT    IMPOZIT CALCULAT SI RETINUT    RETINERI    REST DE PLATA

           

 C ENTRALIZATOR    

C.A.S Individual 10,5%    

C.A.S Societate 20.8 %    

F.U.N.A.S.S. 0,85%    

C.A.S.S. Societate 5,2%    

C.A.S.S. Individual 5,5 %   

FOND SOMAJ Individual 0,5%     

FOND SOMAJ Societate 0,5%     

FOND DE GARANTARE SALARII 0,25 %    

FOND DE RISC SI ACCIDENTE 0.xxx%    

FOND CAMERA DE MUNCA 0,75% (0.25%)    

IMPOZIT    

 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]