Guvernul a inceput procedurile de introducere a taxei pe autostrada, suplimentara rovinietei

procedura. taxaautostrada
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Guvernul a inceput procedurile de introducere a unei taxe pentru circulatia pe autostrada, in paralel cu sistemul existent al rovinietei, cu argumentul ca sumele alocate de la buget si din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru intretinerea autostrazilor care vor fi construite cu finantare UE.  

Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrazi este propusa intr-un document discutat si aprobat, miercuri, de Guvern. 

Romania are in prezent 320 kilometri de autostrada, iar in perioada urmatoare, prin Programul Operational Sectorial Transport (POS-T), ar urma sa fie cofinantate din Fondul de coeziune alti 373 kilometri de autostrada, respectiv sectiunile Nadlac-Arad, Arad-Timisoara, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, Cernavoda-Constanta si varianta de ocolire a municipiului Constanta.  

Sectiunile Cernavoda-Constanta, Arad-Timisoara si varianta de ocolire a municipiului Constanta se afla in faza de lucrari, iar pentru tronsoanele Nadlac-Arad, Orastie-Sibiu,  Timisoara-Lugoj si Lugoj-Deva au fost finalizate studiile de fezabilitate si sunt in curs de finalizare documentatiile de licitatie, estimandu-se ca in 2011 vor fi semnate contractele de lucrari.  

"O conditie esentiala pentru finantarea proiectelor de autostrazi prin POS-T este asigurarea sumelor pentru operarea si intretinerea acestor autostrazi. Din analizele efectuate de catre Comisia Europeana a reiesit faptul ca fondurile pentru operarea si intretinerea autostrazilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat si nici din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Autostrazi, iar Comisia Europeana a conditionat aprobarea proiectelor pentru constructia de autostrazi de luarea la nivel politic in Romania a unui angajament privind asigurarea sustenabilitatii constructiilor de autostrazi cofinantate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostrazi, atunci cand acestea vor fi date in folosinta", au declarat agentiei MEDIAFAX surse ministeriale, care citeaza din documentul aprobat de Guvern. 

In prezent, pentru utilizarea infrastructurii rutiere se percept taxe/tarife care includ impozitul pe masina, taxa de import, rovinieta, acciza pe carburant, tariful de trecere la podurile dunarene, dar veniturile incasate din aceste surse si din amenzile pentru incalcarea normelor privind greutatile admise pe reteaua rutiera sunt utlizate numai partial pentru acoperirea cheltuielilor de intretinere si operare a retelei rutiere, in particular pentru autostrazi, au adaugat sursele. 

"Ministerul Transporturilor considera necesar introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostrazile din Romania in paralel cu sistemul existent al rovinietei. In scopul minimizarii efectelor asupra aplicatiilor la Comisia Europeana pentru finantarea din Fondul de coeziune, pentru autostrazile finantate prin intermediul POS-T se va urmari ca valoarea fondurilor obtinute sa nu produca venituri nete, deci sa acopere doar cheltuielile de operare si intretinere", se arata in document. 

Sursa mai releva ca, prin facilitatea de finantare JASPERS lansata de Comisia Europeana (Joint Assistance to Support Projects in European Regions - Asistenta comuna pentru sustinerea proiectelor in regiunile europene), sustinuta din fonduri structurale si din Fondul de Coeziune al UE, va fi realizat, pana la sfarsitul acestui an, un studiu de analiza privind sistemele de finantare, prin taxare directa si/sau vinieta, a autostrazilor din alte tari europene si posibilitatile de aplicare a acestui sistem in Romania, studiu care va asigura "substanta" deciziei finale a Ministerului Transporturilor si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri privind sistemul de taxare optim. 

Documentul a fost avizat atat de Ministerul Transporturilor, cat si de Ministerul Finantelor. 

Fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu declara, in vara acestui an, ca utilizarea autostrazilor din Romania ar putea fi taxata, din vara anului viitor, cu 3 sau 4 euro pe suta de kilometri, bani care sa fie folositi pentru intretinerea autostrazilor. 

El sustinea ca intretinerea autostrazilor reprezinta o cerinta a Uniunii Europene, pentru intretinerea autostrazilor conform normelor comunitare, si ca UE aloca aproximativ doua miliarde de euro pana in 2013 pentru portiuni de autostrada.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura. taxaautostrada

Data aparitiei: 25 Octombrie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Guvernul a inceput procedurile de introducere a taxei pe autostrada, suplimentara rovinietei Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]